/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
POP-UP
Fra : Laika_pigen
Vist : 854 gange
65 point
Dato : 11-04-08 18:57

Min søsters computer er begyndt at skabe sig helt vildt.

Når hun besøger alm sider så kommer der ALTID pop-up vinduer op.
på spil.tv2.dk
på kandu.dk

også mange andre sider.

Og det er alle sammen spil sider til POKER/BINGO og alle mulige andre underlig spilompenge sidet.

Hvad kan der være galt og hvordan gør jeg så det stopper?

Håber en kan hjælpe mig.

Hilsen Laika_Pigen.

ps nu kom den her side lige op da jeg ville lave http://www.hit-logo-ringetone.com/0-000/dk_da/accueil/index.html?chc=dk

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 19:04

SLET TEMP FILER/ + og ryd op.
ellers skal du scanne for virus/ maææware

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-04-08 19:05

hmm Prøver det lige.

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 19:05

Citat
maææware

skie taster, den sad fast_

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 19:06

MALLWARE skulle der stå_

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 11-04-08 19:06

Gå ind i Funktioner og bloker for popupvinduer.

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 19:07

En GOD ide, er at have et godt program, der
holder SKIDTET /////// UDE.
Ikke inde.

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 19:08

Citat
Gå ind i Funktioner og bloker for popupvinduer.

Hjælper IKKE, når først skidtet er INDE.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-08 19:09

hun kan hente det gratis program der hedder Superantispyware og scanne igennem med det. Det er meget let at gå til
http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE

bagefter kan hun køre denne regcleaner
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Den rydder op i registreringsdatabasen men vær opmærksom på at den også sletter de koder man har gemt til alle mulige ting på nettet. Men de skal jo blot tastes ind igen

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-04-08 19:13

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

den der har hun allerede og kørte den lige. Og rensede også i TEMP fills og alt det der i Funktioner.

Men lige lidt har det hjulpet. Den har allerede smidt en side op fra sterling og anden poker side.

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 19:14

Spyware lægger sig ikke ligefrem / ABSOLUT I regbasen
MEN__alt er jo muligt.
Nlærmest en COOKIE der ikke skal være på PC`en

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-08 19:18

hun skal også lige køre med superantispyware for at det hjælper.

Hun kan også gå ind i Start - Kør - skriv msconfig . vælg Faneblad Start - Fjern kryds ud for de programmer hun ikke vilo have til at starte sammen med Windows. Genstarte og under genstart sætter hu lige et kryds i at hun har brugt .................. og lader den starte. så vil alle mulige programmer ikke starte og hun kan nu søge med Superantispyware

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-04-08 19:18

http://www.superantispyware.com/?tag=GOOGLE-SUPERANTISPYWARE

Nu har jeg så lige hentet den her. Hvad skal jeg så stille op med den når den har skannet færdig?

Jeg er bestemt ikke særlig god til det der skidt. Håber en kan fortælle det så selv en lidt computerdum kan forstå det. *GG*

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-08 19:19

Først Superantispyware og derefter CCleaner

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-08 19:21

Når den har scannet færdig kommer den og fortæller hvad den har fundet. Det er bare at klikke OK og senere Udfør så går det hele af sig selv.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-04-08 19:27

Fijala.

Fjerner den så det skidt der ikke skal være der? Eller skal jeg selv slette det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-08 19:29

Den fjerner selv det skidt den finder når du har givet den lov

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-04-08 19:31

Super. Venter bare på den bliver færdig nu.

Næsten 8000 er scannet nu og 14 Threats Detected.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-08 19:36

Efter endt scanning og oprydninger bør du gå i
Start - Alle Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer - Diskoprydning - Vælg C drevet - Sæt flueben i samtlige og lad den rydde op.
Til sidst kan du så køre CCleaner for der vil efter denne oprydning ligge lidt i registreringsdatabasen som lige skal væk. Det ordner CCleaner.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 11-04-08 19:39

Lukker for nu, men hvis du lader den gøre de ting jeg har nævnt skal det nok gå.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-04-08 19:45

Nu har jeg RegCleaner på computeren i forvejen kan den bruges eller er den ikke god nok?

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-04-08 19:49

Hmmm

Det har stadig ikke hjulpet. Er det fordi jeg ikke har brugt den der CCleaner?

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 20:07

Citat
Det har stadig ikke hjulpet. Er det fordi jeg ikke har brugt den der CCleaner?

Rydder KUN op i gamle REGFILER, og ikke andet.

Øhhh___

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 11-04-08 20:09

Har VEDKOMMENDE en fiewall, ellers er det
nytteløst, da alle __VIRUS ? vil på nettet for
at blive bekræftet, så gør det i FEJLSIKRET TILSTAND /uden NET.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 11-04-08 20:31

En FireWall.

Der er Norton på maskinen. Det skulle vel være nok, det har computermanden da fortalt mig engang. Eneste beskyttelse jeg har på min egen maskine nemlig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-08 22:07

Det behøver altså ikke være virus eller andet skidt når der pop op vinduer, på mange sider er der pop op, at de så kan indeholde spyware er en anden sag, derfor bør du blokere for dem, hvilken browser bruger du ?Og hvilken version browser ? Har du slået pop op blokering til ? er du interesseret i et program som tager livet af de der pop opper ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-04-08 22:58

Nå du er gået til køjs, men du får alligevel link til en gratis pop op stopper: http://www.pcworld.dk/download/38/257 den virker effektiv sammen med Internet Explorer

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 12-04-08 04:28

Hun bruger IE med XP.

Det som bare undre mig meget er at selv her på kandu.dk kommer der pop-up fra når jeg kun har det vindue åbent.

Og det er i stor stil fra Poker/bingo spilompenge sider, samt fra sterling.

Og det med om pop-ups er slået til eller fra, så er den sat til den kun skal åbne de pop-up som jeg har sagt god for. Så som spilvinduer på spil.tv2.dk.

Hun vil meget gerne ha et program som kan da det skidt da det er træls. Men det må ikke fylde for meget da det bare er en forholdsvis lille computer som min egen er i hukommelsen.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-04-08 09:21

Kører hun med IE7?

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 12-04-08 09:55

Ja hvis det er den med fanebladene så gør hun.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-04-08 10:11

Prøv at gå i Programadgang- og standarder og se, om der ikke har lagt sig et program ind, som gør at der popper skidt og møg op...et du ikke kender eller har set før...

Start/programadgang- og standarder/

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-04-08 10:13

Sorry/

Start/Programadgang- og standarder/Rediger eller fjern programmer...

sådan skulle der havde stået...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-04-08 14:21

Har i forsøgt med pop op stipperen fra mit link ? Den fylder næsten ingenting og er gratis, en mere mulighed er IE7pro, en lille tilføjelse til Internet Explorer 7 med mange muligheder: http://www.ie7pro.com/ den kan sættes til at "snakke" dansk.
Det kan absolut ikke udelukkes at der er spyware på computeren, når det er alle steder der kommer pop op, det burde SuperAntiSpyware have fundet, lod du den slette alt det den havde fundet ? Du får et link til min foretrukne anti spyware program, den er ikke bedre end SuperAntiSpyware, men der er en funtion i den som hedder Immumisering, det vil sige at der spærres for en masse internet sider, som absolut ikke har noget godt tilbyde, hvis du vil prøve Spybot Search&Destroy så start med at følge guiden som kommer første gang du bruger programmet, lad den scanne computeren og fjern alt den finder, hvis der skulle være noget som er overset efter den scanning du allerede har foretaget, fremover er det ikke så nødvendig med at scanne computeren, men den skal opdateres mindst en gang om ugen, og der efter immumiserer du computeren

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 12-04-08 14:48
Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 65 point
Dato : 12-04-08 18:04

Hvis ikke der er noget der hjælper så gå her ind så sidder der folk der vil hjælpe dig

http://www.spywarefri.dk/

Til tider kan det være næsten umuligt at komme af med skidtet, så er det godt at vi har folk som dem der er kompetente til den slags.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 13-04-08 06:19

Fra Microsoft:
Familier af virus og orme, der kan renses med værktøjet til fjernelse af ondsindet software
Hver måned opdateres værktøjet, så det kan beskytte mod de nyeste trusler
Udgivet: 12 april 2005 | Opdateret: 8 april 2008.

http://www.microsoft.com/danmark/athome/security/malwareremove/families.mspx

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-04-08 11:27

Tak for svaret Fijala.

Det må være vi gør for det er der stadig.

Tak for venligheden til alle jer andre som har været i tråden.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-04-08 11:31

Tak for tilliden Laika:pigen

Du er i gode hænder når de hjælper dig.
Held og lykke