/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Folkevognsrugbrød
Fra : Chr-Viskinge
Vist : 3207 gange
130 point
Dato : 11-04-08 17:10

Hej Alle sammen

Er der nogen der ved om der er nogle folkevognsrugbrød ( type 2) til salg et eller andet sted..

Farve, alder(dog helst tidligst fra midten af 60erne) og tilstand er lige meget. Pris må gerne være så lille som mulig.

Nogen der ved om den stadig er mulig at få, uden at skal på museum at købe den? Haha

MVH Chr-Viskinge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-08 17:18

Der er en kandu'er der har en folkevognsrubrød, men om det lige er den du efterlyser??

http://www.kandu.dk/spg119404.aspx

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 11-04-08 17:19

Hende har jeg skrevet med... Det er desværre ikke den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-08 17:29

Prøv at søge her, eller selv oprette annoncer

Folkevognsklubben http://www.herbie.dk/

http://www.autoguide.dk/profil/1122/

www.bilbasen.dk

www.autoatlas.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 17:47

De har masser af dem i tyskland, til rimelige priser.

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 11-04-08 17:48

Har du nogle links?

Elelr skal man selv ned og opsøge en forhandler?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 19:59

Jeg kan ikke tysk, men prøv at søge på google.de
http://www.google.de/

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 11-04-08 20:41

Skriv en pris. Så vil jeg vurdere om det er noget jeg kan gøre noget i. Jeg skal til tyskland i næste uge og der er mange gode. Min Holstebro-kontakt jeg tidligere nævnte har solgt alle Brasilianere.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 11-04-08 21:25

www.vwnettet.dk kunne måske henvise til nogen ?

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 12-04-08 14:20

Schultz: Kan du måske finde nogen under 10.000 Kr. Sæder behøver ikke være i god stand eller overhovedet være der, da jeg alligevel har tænkte mig at udskifte dem.

MVH Chr-Viskinge

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 12-04-08 16:05
Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 12-04-08 20:53

10.000 er urealistisk. Hvis du skal have et realistisk projekt er du nød til at hæve rammen til 25.000. En Samba-bus koster 300.000. De andre er ved at følge efter...... Der er ingen røver-køb inden for veteranbil-genren. De koster det de er værd eller har kostet at lave.
Ville gerne have kunnet hjælpe dig, men vil ikke råde dig til et uoverskueligt projekt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-04-08 21:57

Jeg mener at der er et par stykker på axels bilservise på smedevænget i Stenbæksholm v Næstved men hvad de evt koster osv ved jeg ikke men de trænger til en ordentlig omgang, så jeg, da jeg kørte forbi i dag.

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 17-04-08 18:58

Sunowich: Gider du at finde ud hvad de koster og hvornår de er fra?

Schultz: Jeg er jo en fattig studerende, har ikke råd til en bil i den pris klasse...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-04-08 19:19

Ja men hvornår jeg kommer forbi ??

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 17-04-08 19:21

Sunowich: Ved jeg da ikke... du har åbenbart været forbi en gang, og ved jo ikk hvor du bor

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 17-04-08 23:34

Det er ikke altid, at den billigste bil man kan købe er = den billigste bil. Du skulle have spurgt for 10 år siden, før rugbrød'ene blev sjældne. Hvis du selv kan male og svejse kan du finde projekter inden for din prisramme, som ikke bliver dyrere end 30-40.000 kr. når du er færdig. Tro mig, der går både mange materialer og ca. 500 timer i at istandsætte et Rugbrød. Udse dig istedet en bil, der bliver klassiker om nogle år. Jeg ved det er en udfordring!, men for 10.000 kr. uden en efterregning på 20.000 til pladearbejde og maling får du ikke en type 2. Eksempler på kommende klassikere til meget lave priser kunne være: Citroën CX , Volvo 140 serie, Mercedes 207 (Hanomag), Fiat 238, Range Rover, Bedford CF, evt. type 3 VW.....
Håber du tager en gammel nisses råd og ikke forvilder dig ud i noget du tror er overskueligt. 30 år gamle biler er slidte og rustne. Det er vilkårene.

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 20-04-08 09:12

Nu er problemmet bare at jeg kunne kunne have spurgt for ti år siden, fordi jeg på daværende tidspunkt har være 6 år gammel.

Desuden er det et rugbrød type to som jeg har forelsket mig i. Så hjælper det jo ikke noget hvis jeg får en anden bil. Ved godt det virker lodt stæddigt, men hvis man ikke er stædig, får man ikke det man virkelig gerne kunne tænke sig...

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 04-05-08 16:31

Desuden er jeg ligeglad med efterpriser og slut priser. Det er købsprisen der skal være under 10.000 kr. Uantset hvor I finder dem. Motoren er jeg ligeglad med hvilken tilstand den er i, den behøver ikke en gang være der. Jeg har alligevel tænkt mig at skifte denne del. Er der nogen der kan finde mig et folkevognsrugbrød type 2 helst fra efter midt tresserne. Og gerne til under 10.000?

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 05-05-08 18:25

Du skal lige vide, at de luftkølede motorer heller ikke er det nemmeste at finde på denne jord.
Og de gamle med delt forrude er efterhånden sjældne og i meget høj kurs, selvom der er udsigt til en meget omfangsrig renovering. Man skal virkelig være entusiast for, at bevare overblikket når man går i gang med sådan noget. Skal du selv lave pladearbejdet, skal du være indstillet på, at der er mange timers slid, og meget af det skal laves i hånden, så at sige. Mange løber sur i det undervejs. Det tager al for lang tid, og man synes ikke, at man når nogen vegne.
Jeg forstår godt din entusiasme, men sæt dig grundigt ind i, hvad det vil sige på sigt, inden du står med en bunke rustent jern på fire hjul - hvis du er heldig.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 05-05-08 22:31

Fra '49 til '68 T1 (splitscreen)
fra '68 til '79 T2
fra '80 til '92 T3

Hvis du søger en T1'er er det i særklasse urealistisk og du bør lukke tråden. Brug istedet noget tid på at sætte dig ind i priser og stand (og måske få nogle års erfaring som mekaniker...) Du kan ikke få et gammelt hønsehus, der engang var en T1'er for 20.000 kr. længere.

Kommentar
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 06-05-08 15:33

Det er T2 modellen jeg søger. Altså rugbrødet med én forside. Ikke den gamle meget sjældne. Ved også godt at det er meget slid der ligger i sådan en bil. Nogen der ved hvor der er en T2 til salg hvos der overhovedet er det?

Annuller spørgsmålet
Fra : Chr-Viskinge

Dato : 30-05-08 21:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål