/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Hemmelige ingredienser?
Fra : Mix-Man
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 11-04-08 13:16

Jeg ved ikke om dette spørgsmål passer i denne katagori. men.

Kom til at tænke på. vi ved alle, firmaer som coca cola, tobaks firmaer osv osv. har hemmelige ingridienser. Men er det virkelig kun, og kun dem der ved dem?. Har de ikke pligt til at opgive deres liste til en myndighed eller sådan?. eller kan de bare holde det hemmeligt helt for dem selv?.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 13:21

Kommer an på lovkrav i hjemlandet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-08 13:28

Ja det er hemmeligt

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 11-04-08 13:42

Alle danske varer skal godkendes, ergo må myndighederne kende alle ingredienser for at produkterne kan blive godkendt.

At der altid er en "hemmelig" linje er for at andre ikke skal kunne kopierer indholdsfortegnelserne.

Vi har selv ringet til mange fødevareproducenter, da vores søn havde mælkeallergi, var det vigtigt for os at få oplyst, om den hemmelige linje kunne indholde mælk. Vi fik selvfølgelig ikke oplyst det nøjagtige indhold, blot om der var mælk eller ej. Så selv personalet i mange firmaer kender til indholdet - men har tavshedspligt -

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-04-08 14:48

fordi man kender indgridienserne er det jo ikke ensbetydende med at man kan opskriften..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-08 15:56

Tilde38 Det har du da ret i, men konkurrenterne har nemmere ved at aflurer opskriften,hvis de kender ingredienserne

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 11-04-08 16:20

godt man ikke er prøveklud så...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 17:01

Det er jo det Mix-Man er ude på.

Kommentar
Fra : Mix-Man

Dato : 11-04-08 17:23

Haha, jeg er skam ikke ude på noget

Nah jeg kom jo som sagt bare til at tænke på hvor hemmeligt det egentlig var sådanne ting.
Og hvad sådan sikkerhed der var osv sådan.

fks, ciggaretter, i programmer og nyheds udsendelser, snakker man jo om alle de stoffer der er i. men de siger de ikke ved halvdelen(dem der tester). resten af dem de ikke ved, er vel en af de "hemmeligheder". ^^

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-04-08 17:32

Yes

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 18:11

Fernet-Branca indeholder bl.a. opium, hvor meget siges ikke.
Men gad vide hvad der tænder først opium eller alkohol?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 11-04-08 18:36

I ALMINDELIGE FØDEVARER ER DER 10 % AF INDHOLDET,
PRODUKSENTERNE IKKE BEHØVER AT OPLYSE NOGET OM.

DET ER JO OGSÅ FORFÆRDELIGT, NÅR DER ER NOGLE SOM ER ALLERGIKERE, ELLER HVIS MAN GERNE VIL VIDE PRÆCIS INDHOLD.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-04-08 20:02

Jeg kender muslimer der har et være hyr med fødevarer som ikke
må indeholde svinekød.
Kom nu ikke og sig, - de kan squ bare blive hjemme -

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-04-08 04:53

JO.... muslimer kan bare blive hjemme hvis de ikke er tilfredse, og ude på landet hvor de kan have egenproduktion af fødevarer så der er no chance for tilsætninger der stammer fra øf--grynt-wiiii.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-04-08 08:09

Og luffe den idiot hoppede på limpinden

Godkendelse af svar
Fra : Mix-Man

Dato : 13-04-08 11:59

Tak for svaret Nordsted1.