/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook brugerkonti
Fra : noer397
Vist : 279 gange
20 point
Dato : 11-04-08 08:09

hej, jeg har lige opdateret mit styresystem til xp. og da jeg ville logge på min mail inde i outlook, som jeg kunne før, står der at jeg skal oprette en ny bruger?

jeg troede bare at man kunne logge på et eller andet sted, men kan ikke rigtig finde noget, så ville høre om det er muligt at logge på med min mail, på en eller anden måde ?

Det er meget vigtigt, da jeg havde nogle vigtige mails,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-08 08:16

NÅR du har oprettet din mailkonto, kan du logge på.....

Hvor skulle XP vide fra du har en mailkonto

Så du følger blot vejledningen på skærmen.....

Kommentar
Fra : noer397

Dato : 11-04-08 12:44

Jamen, mit problem er at før jeg opdaterede styresystemet kunne jeg godt logge på.

vil det så sige at jeg enten skal oprette en ny mail eller om jeg bare skal skrive min nye mail når den spørger efter mail ?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-04-08 13:25

Du skal installere din gamle mail-konto igen

Du skal bruge din E-mail adresse og Brugernavn plus Password, som du har fået af din udbyder eller hvor du nu har konto.

Ud over dette skal du skrive mailserverens adresse, både indgående og udgående. Oplysninger som du også har fået fra udbyder eller der hvor kontoen har været oprettet.

Alt efter mailserver er det muligt at den kræver godkendelse og så skal der sættes flueben i "Denne server kræver godkendelse" (eller noget i den retning står der)

Alle disse oplysninger skal du skrive ind i Outlook under "Funktioner" > "Kontoindstillinger" fanen "E-mail" tryk på "Ny"
Eller bare hvis der popper en side op med at du skal oprette ny bruger, så gør det der, det er det samme.

Kommentar
Fra : noer397

Dato : 11-04-08 15:10

okay, vil prøve dette og skriver selvfølgelig tilbage :D

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-04-08 17:31

Hov, hov Pas lige på.
[B]Måske er det allerede for sent.[/B]
Outlook gemmer dine mails i en mappe, der standard hedder Outlook.pst. Når du geninstallerer kan du risikere at denne mappe oveskrives og så er al din mail i PC himmelen (helvedet).

I xp ligger mappen her: c:\documents and setting\brugernavn\application data\microsoft\outlook
Der er (standard) en mappe der hedder Outlook.pst og hvis du har arkiveret mails vil der også være en der hedder archive.pst. Har du selv oprette flere mapper ved du sikkert en del om navnene og placeringen.

NB! mapperne ligger standard skjult, så hvis du ikke kan finde dem så skal du i f.eks. Stifinder (explorer) vælge fanerne Funktioner-mappeindstillinger-vis. Her skal du under avancerede indstillinger, sørge for at fjerne flueben i "Skjul beskyttede opeativsystem" og "Skjul filtypenavne for kendte filtypenavne" og sætte et hak i "Vis skjulte filer og mapper" . Klik OK

Nu siger du ikke noget om hvad du opdaterer fra, men det er måske Win 98? Jeg kan ikke huske hvor Outlookfilerne lå her, men prøv at gå i "Søg" og led efter *.pst i alle filer og mapper.

Lad os høre hvad du finder ud af inden du gør for meget andet.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-04-08 17:42

Jeg skulle måske lige sige hvorfor du skal finde disse mapper og gemme dem et andet sted , meget genrne i en for windows ulogisk mappe - f.eks under Dokumenetr i en mappe du kunne oprette og kalde PST-MAPPER (hvis det altså er dine gamle mapper).

Hvis du bliver nødt til at geninstallere Outlook sker der nemlig det at mapperne bliver overskrevet og kun indeholder en velkomstmail fra Microsoft Outlook teamet og alt andet er væk!!

Har du fundet dine gamle mapper, kan du nemlig (inden du genkonfigurerer din postkonto) erstatte den nye Outlook.pst med din gamle. Når din konto, så er oprettet har du stadig dine mails.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-04-08 18:18

Citat
Hov, hov Pas lige på.
[B]Måske er det allerede for sent.[/B]
Outlook gemmer dine mails i en mappe, der standard hedder Outlook.pst. Når du geninstallerer kan du risikere at denne mappe oveskrives og så er al din mail i PC himmelen (helvedet).

Ved en opgradering til XP vil den efter min mening ikke kunne lægge mappen samme sted, da WIN 95, 98 og ME er singleuser styresystemer og XP er et multibruger styresystem.
Så i XP vil mails lægge sig under en brugerkonti, mens de i de forrige styresystemer lagde mails i systemet.

Og under selve opgraderingen må man vel gå ud fra at der er taget højde for filer og mapper som mails ikke overskrives. Ellers burde der stå en advarsel inden man begyndte opgraderingen.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-04-08 19:25

Citat
Og under selve opgraderingen må man vel gå ud fra at der er taget højde for filer og mapper som mails ikke overskrives. Ellers burde der stå en advarsel inden man begyndte opgraderingen.

Enig, men kommer der en advarsel???

Kommentar
Fra : noer397

Dato : 11-04-08 20:58

den spurgte om de´n måtte over skrive filer og mapper

men jeg bedte den om ikke at slette nogle filer og mapper.
og alt andet ser ud som før, pånær min mail

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 11-04-08 22:27

Har du oprettet mailkontoen i Outlook igen ??

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 12-04-08 07:30

Har du fundet dine PST-filer??