/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hjælp Guppy!
Fra : mathiassen1990
Vist : 288 gange
20 point
Dato : 10-04-08 13:43

hey jeg er ny akvarie bruger og har et spørgmål..

jeg har 5 guppy hunner og 5 guppy hanner, har kun 6 planter i mit akvarie og 10 zebra fisk, tænkte på om ungerne kan overleve med både zebra fisk og guppyer der æder dem???

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 10-04-08 14:10

Hey.

Hvis de ikke får eget område at gå i, så bliver de ædt ja.

Havde selv et kuld, hvoraf kun en overlevede.

Man kan få sådan et net til at spænde på akvariet indeni til at sikre dem

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-08 14:12

Hvis du har et lille net, så kan du fange nogle og sætte over i et lille akvarium eller i et stort glas, intil de er så store at de andre fisk ikke æder dem - de skal ikke være ret store inden de kan smutte fra kannibalerne.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-08 14:18

Du kan også anskaffe dig nogle flydeplanter. Det er planter med små tætte blade som ungerne kan gemme sig mellem.

Kommentar
Fra : Bewiched

Dato : 10-04-08 21:11

Dine zebrafisk vil jagte dine unger og nappe dem efterhånden som hunnen når at føde dem - desværre ..

Kommentar
Fra : mathiassen1990

Dato : 11-04-08 11:18

tak for hjælpen alle sammen