/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
rhodos
Fra : hvp1
Vist : 901 gange
100 point
Dato : 10-04-08 07:50

Hej.
Vi skal en tur til rhodos i maj og skal bo på Avra beach med all inclusiv lige uden for rhodos by.
Vil gerne have lidt information om nogen har været på hotellet,hvordan er vejret, pris niveauet, og generelt hvordan det er på rhodos på denne tid af året.

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 100 point
Dato : 10-04-08 09:04

Hotellet har jeg kun set udefra, så det ved jeg ikke meget om. Men det ligger på den side af øen hvor der for det meste altid blæser lidt. Et Eldorado for alle disse vandsportsgrene der kræver lidt vind. Rhodos er lækker på denne tid af året, da det hele er frisk og grønt endnu. Solen har endnu ikke fået svedet det hele af. I har jo masser af muligheder for ture og andre oplevelser, såsom dykning i Kalithea.

Jeg ved ikke om I må køre bil, men ellers lej en bil og kør rundt på øen. Scooter er osse en mulighed og det er temlig billigt. Lindos Akropolis er værd at se. På "jeres" side af øen er der et kanon madsted i en lille by som hedder Monolithos. Han laver bl.a. "verdens" bedste æggeplantesalat. Men spørg mig ikke hvad den hedder på græsk.

God tur.... Dejlig Ø. Solens Ø

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 10:03

Aparthotel Avra Beach Resort**** Vurdering baseret på de sidste 24 måneder Gennemsnit 8,00.

Det er da ikke så ringe..... 8 ud af 10
Men hotellet ligger ikke lige uden for Rhodos by. Det ligger i Ixia, og der er ca. 6 km. til Old Town og Mandrakien. Det er selvfølgelig ingenting for en sportsmand LOOL Taxi koster ca. 1 Euro pr. km. + startgebyr som jeg ikke husker.

Men pas på. Få ca totalprisen inden I starter. Han skal have en liste i vognen med priser som dækker hele øen. I kan osse lave en fast pris. Når I har aftalt en pris, og han er glad, og I er glade, så har han taget røven på jer HEHEHEHE
**************************************

8.2Almen indtryk

8.0Beliggenhed

8.3Service

8.1Pris / kvalitet

7.7Mad

7.9Værelser

8.1Børnevenlighed

Godkendelse af svar
Fra : hvp1

Dato : 10-04-08 10:46

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 11:34

Tusind tak. Det var da så lidt.

Der er flere ting I bør se når I nu er der, Bl.a. Epta Piges (The seven Springs) Man spiser dejliogt der. Sommerfugledalen - Akvariet i Rhodos by.

I kan med fordel stadigvæk købe smukke guldvarer tl en fornuftig pris, og så deres skide svampe LOOL Men pas på... De er ikke allesammen fra Rhodos. De importeres fra Bermudaområdet. Der dem som er helt lyse. Er I til smukke duge med hulsøm (stort arbejde) kan de købes bl.a i Lindos. billige. Der ligger en stor forretning på hø.side når man går opad midt på Sokrates street som handler med silkeslips. De er vildt billige, og der er ikke noget i vejen selvom de er billige. Jeg mener at huske at et koster 5 - 7 Euro, og det samme slips ville herhjemme koste 4 - 600 kr.

Alt det parfume og barbersprit I kan købe vildt biligt er tyndet op, så duften holder meget kort tid. Men det er klart, hvis de tager en origoinal flaske og laver den til 5 platflasker, så må det gå ud over et eller andet, og her er det duften som holder 1 times tid Men det er billigt

I bør også tage en sejltur til Symi oppe under Tyrkiets kyst. Skøn lilleø, med maleriske huse klasket op ad bhjergskrånongerne. Der kan I købe lædertøj i alle afskygninger. Hvis I køber livremme, så tving ham til at vise jer de proffesionelle remme og ikke de der turistremme. De er lidt dyrere, men de penge er godt givet ud.

Har I tid kan I også tage en tur til Marmaris i Tyrkiet. Men jeg sir' med det samme... Tyrkere er bindegale LOOL De hiver og slider i dig for at få dig ind i deres forrtninger. De er pisseirriterende, så vogt jer. Jeg blev så irriteret, at jeg slet ikke ville ha' noget. Så blir jeg sur og går i baglås lool
Så jeg købte kun en barbering ... ..Og det kan de sgu. Med ragekniv og massage i nakken og ild i ørerne, for at brænde de stive hår væk. Man får sgu et chok første gang de stikker ild i een. Prøv osse tyrkisk bad og massage... Ikke dårligt. Lad være at købe guld derovre. Det er platugler.

Gud hvor jeg dog ævler LOOL Men jeg har været på øen flere gange og er ret glad for den, så jeg lader mig hurtigt rive med

Igen... God tur.

Kommentar
Fra : Allan_123

Dato : 02-03-14 19:51

Rhodos er en fantastisk ferieø, som vi elsker at besøge. Tempoet er stille og roligt, og så længe man holder sig fra turistfælderne, så er der rigtig god græsk mad at finde. Strandene er af mere svingende kvalitet end f.eks. Kretas strande, men prøv en tur til Tsambika. Fantastisk strand!

Den gamle bydel i Rhodos by er anerkendt som en af de flotteste og mest interessante sin slags og er derfor freden som en del af verdens kulturarv. Mere information her: http://rhodos-ferie.dk/