/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Eternittag
Fra : pabloj
Vist : 585 gange
500 point
Dato : 10-04-08 00:09

Hej.
Jeg skal have skiftet mit eternittag.
Er der nogle hager eller fordele ved at bruge halve plader 109 x 610 i stedet for hele
plader 108 x 122?
Hvad er bedst B& eller B7?

Jes

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 510 point
Dato : 10-04-08 00:20

Forskellen på de to er jo kun størrelsen på dem og så farverne de kan fås i

http://www.fejersen.dk/Dansk-Eternit-tagmat.93.0.html

Der skal jo bores betydeligt flere huller og bruges mange flere skruer ved B7 pladerne, og man får flere overlapninger, så kvadratmetermæssigt, skal der bruges noget mere end dobbelt så mange af B7ere, selv om målene på dem er det halve

men ellers vil jeg mene det må bero på et kosmetisk synspunkt, om man bedst kan lide det ene eller det andet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-08 06:47

Du skal ikke bruge så mange lægter når du bruger hele plader

Det går også hurtigere at få taget lagt, ved at bruge hele plader

Så alt i alt kan jeg kun anbefale at bruge hele plader

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-08 08:14

Du får et stærkere tag ved at bruge de halve men også mere arbejde som beskrevet i de 2 tidligere indlæg Har taget en ret lille hældning er det en fordel med de små plader da der i vintertid kan komme et stort snetryk. Altså ! er vinkelhældningen normal så sneen kan glide ned er det ok med de store ellers vælg de små med mere arb til følge

God Arbejdslyst SunoFisk

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 10-04-08 09:16

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 09:33

Hold da kæft.

Jeg er imponeret. Jeg er dybt imponeret. Sunowich, som kun har en profil, er kommet med et godt råd og det virker sgu troværdigt. Dyb undren, men det er måske New Wawe

Godt gået Sunowich, som kun har en profil.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-04-08 09:42

Jes, hvad tror du så du vælger??

Vi valgte de store plader, mindre arbejde og udgifter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-04-08 09:53

Bombehoved Kommer med et godt bud ses. Tsk tsk Gå nu til lægen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-08 10:07

Jamen jeg synes det var så flot.

PS. Betyder tsk. teske?? Og hvorfor skriver du det. Det gir da ingen mening