/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Jeg vil gerne have en Bagemask
Fra : Disi
Vist : 3345 gange
100 point
Dato : 09-04-08 17:49

Men aner ikk hvilken jeg skal vælge.
Så et program i påsken på dr 1 eller tv2 hvor de testede .De der bedømte var ellevilde
Kan nogen hjælpe ?
mener osse maskinen kunne tage 1 kg mel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-04-08 17:58

Dette har været bragt i Rabatten

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2008/uds%2012/20080318130346.htm

Men der er ikke nævnt et navn på maskinen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-04-08 17:59

Citat
Vi kan fortælle, at bagemaskinen BM2000 fra Rabatten på mange måder ligner vores XBM2000. Vi har gennem længere tid testet netop dén bagemaskine, som Bo Christiansen anvendte i indslaget og på flere områder forbedret denne i øvrigt ganske udmærkede bagemaskine.

http://bagemaskinen.dk/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=14&cntnt01origid=15&cntnt01returnid=94

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-04-08 18:09

Konsum har kigget nærmere på tre bagemaskiner:

Melissa til 495,- kr.
Kenwood 1299,- kr.
Panasonic 1695,- kr.

Du kan se testen fra udsendelsen ved at klikke på billedet til højre.

http://www.dr.dk/konsum/test/2005/uds4/bagemaskiner.htm

Du kan læse om andre forbrugeres erfaring med bagemaskiner her
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=42850

Se også Eksta Bladets test - her er der også en video om bagemaskiner
http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article979720.ece

Ja der rigtig mange at vælge imellem - håber dette kan hjælpe lidt

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 09-04-08 18:31

Plusser
Knapperne på maskinen er på dansk, og betjeningen er letforståelig. Brødet, der kommer ud af maskinen, er ikke fantastisk, men det er bestemt ikke ringe.

Minusser
Højt strømforbrug, der gør den til den dyreste maskine i brug. Lyder som en vaskemaskine under brug. Låget er meget løst – det virker billigt.

Konklusion
En maskine, som lægger sig lunt i midterfeltet. ’Bagemaskinen’ er et udmærket køb, som laver fint brød.
må vist kigge efter en anden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-04-08 18:35

Citat
Formidabelt brød
Når dette er sagt om bagemaskinerne - så kan vi absolut kun være enige med Bo Christiansen om, at Bagemaskinen bager fantastisk brød, der er dejligt mættende med en lækker konsistens og formidabel smag. Og så kan brød, bagt i en bagemaskine, til enhver tid stå distancen på pris, smag og kvalitet i forhold til købebrød.

Fra mit sidste link

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-04-08 18:44

Forum
bagemaskinen.dk har åbnet et forum d. 1. februar, hvor du kan udveksle ideer med andre brugere om alt hvad der vedrører bagning med bagemaskiner

http://bagemaskinen.dk/index.php?page=forum

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 09-04-08 18:45

tror jeg vælger denne Panasonic BAGEMASKINE, SD-253 og ser om jeg kan finde en brugt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-04-08 18:48

Det lyder da meget fornuftigt at købe brugt,

Men pas på vægten, det er stærk vanedannende med sådan en bagemaskine, du kan bage mange forskellige brød, - du kan også købe færdige brødblandinger, og alverdens forskellige kerner - skal jeg hilse og sige fra en der blev nød til at gemme maskinen væk for et stykke tid

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 09-04-08 18:50

Bortset fra det mener jeg at det er Melissa der har været afprøvet med stor succes af en del langtidscampister.

Langstidscampister har det med at savne specielt rugbrød, og når de er væk hele vinteren, har de rugbrødsblandinger med

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 09-04-08 18:55

Hej hvis du bor i nærheden af københavn må du få min.
Jeg vil ikke anbefale at man bruger ret mange penge på sagen, da det er et monstrum der bare fylder på køkkenbordet...

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 09-04-08 19:01

Nå ja du er jo osse campist lige som mig men i vores vogn ville det altså larme for meget jeg skal have ro når jeg skal sove

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 09-04-08 19:08

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-04-08 21:04

Selv tak, måske du kan finde artiklen hos DCU??

Dem der har bagemaskiner med, har dem stående i forteltet