/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Bali-hajer dør
Fra : jeb3
Vist : 732 gange
100 point
Dato : 08-04-08 17:50

Hejsa.

Min drengs Bali-hajer dør for ham.
Han har nu mistet 3 stk.

De får røde pletter på finnerne, og dør så.

Han har fået målt vandet mm.

Hvad pokker skal vi gøre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-08 19:01

Jeg har ikke umiddelbart kendskab til en fiskesygdom der giver røde pletter......medmindre det drejer sig om angreb af parasitter af en slags.

Er det bare røde pletter, eller ligner det sår, evt. nogen belægninger el.lign.

Hvilke andre fisk går sammen med dem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-08 19:57
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-04-08 07:33

Prøv via denne side at kontakte Allan, han er specialist i akvarier og dertil hørende fisk.

http://www.dinedyr.dk/page133.html

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 09-04-08 12:33

Når jeg hører røde pletter tænker jeg på ankerorm?
disse giver røde prikker og ses hos tropiske fisk som balihajen som er.

Annuller spørgsmålet
Fra : jeb3

Dato : 10-04-08 12:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

har fået en opringning fra forretningen.

De har haft forhøjt nitrit eller nitrat (kan ikke lige huske det), men vi får et par nye :)