/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Minimum antal køretimer/ugen?
Fra : Clarissa
Vist : 1221 gange
10 point
Dato : 08-04-08 14:29

Kære alle,

Jeg skal til at indsende en klage over min kørerlærer, og vil i den forbindelse høre om der er noge, der ved, hvor mange køretimer, man SKAL have om ugen, i følge loven? Jeg mener, jeg har læst et sted, at loven siger to, men jeg vil lige være helt sikker før jeg sender klagen videre.

På forhånd tak for hjælpen!

Mange hilsener,
Clarissa

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-08 14:54

Hvis der virkelig er en lov omkring det at skulle kører mindst engang om ugen, så kender jeg flere hvor det ikke bliver overholdt.....

så jeg følger lige med her, men tror ikke du har ret

Kommentar
Fra : Clarissa

Dato : 08-04-08 15:04

Hej Nordsted,

Du er velkommen!

Det burde da jo være - ellers så kan det tage omkring et år at tage kørekørt. Der gik ca. to uger mellem mine køretimer, og nu har jeg skiftet kørelærer. Har været i gang i ca. 6 mdr. DÉT er surt!

Mvh.
Clarissa

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 10 point
Dato : 08-04-08 15:41

der findes ingen lov om antal køretimer pr. uge.
Normalt har man teoriundervisning 1 gang om ugen og så 1 efterfølgende køretime som omhandler det man har lært i teori. det kan du ikke klage over.
Din kørelærer kan trække det så længe han vil eller indtil du bliver træk af dein kørelære.
Inden man kontakter en kørelære/køreskole bør man lige forhører sig blandt andre unge mennesker hvad de siger af gode eller dårlige ting.

SORRY find en anden kørelære/køreskole hvis du er utilfreds.

hawaii7

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-04-08 15:41

Hej Clarissa - godt du har skiftet kørelærer

Jeg tror altså ikke der er noget lovkrav om antal timer pr. uge. Jeg har været inde på forskellige køreskolers hjemmeside. Et eksempel
Citat
Hvor lang tid tager det at erhverve sig kørekort?
Det er forskelligt, men de fleste 18 årige bruger ca. 4 måneder ved det almindelige forløb. Ved det koncentrerede forløb tager det ca. 1-2 måneder alt efter om der er ventetider på prøver.

http://www.koreskole-slagelse.dk/iWeb/faq.php

Godkendelse af svar
Fra : Clarissa

Dato : 08-04-08 15:48

Tak for svaret hawaii7.

Jeg har undersøgt min gamle kørelærers renommé, og der var ingen klager dengang. Nu har jeg hørt fra flere, at hun er knap så for at sige det mildt.

Har lige skiftet til en anden kørelærer, men vil stadig gerne klage over min gamle.

Mange hilsener,
Clarissa

Kommentar
Fra : Clarissa

Dato : 08-04-08 15:51

Hej HelleBirgitte,

Mange tak for dit svar og linket - kan desværre ikke overføre points til dig da hawaii kom først. Det beklager jeg!

Mange hilsener,
Clarissa

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-04-08 16:28

Det er helt ok

Pøj pøj med kørekortet