/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP taber hardware
Fra : Qualiman
Vist : 461 gange
500 point
Dato : 06-04-08 11:23

Ved opstart kommer beskeden om at der er fundet ny hardware (Bl. a. d-drevet som var installeret fra fødslen) derefter at enheden kunne ikke installeres
Det samme sker når jeg sætter andet hardware til " enheden kan ikke installeres"
Hvad gør jeg for at komme ud over dette problem

Kommentar
Fra : clou

Dato : 06-04-08 11:35

Der er måske en fejl på computeren - prøv i første omgang at køre en checkdsk, for at se om det retter problemet.

Hvis det er et nyligt opstået problem, kunne du prøve med en systemgendannelse, ved at gå tilbage til den dato hvor det virkede.

Clou

Kommentar
Fra : zith

Dato : 06-04-08 12:54

det kan være dit xp har fået en fejl et sted og begynder på det der. så hvis du har en xp cd der passer til så start op på den og vælg reparere og lav en chkdsk /p /r og se om det hjælper, og ellers prøv at gemme de data du vil gemme og lav en formatering og start forfra og se om den bliver ved med det for hvis den gør det er der måske dit bundkort der er noget galt med.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 06-04-08 14:45

Beklager det hjalp ikke
Jeg havde den samme fejl på min kontor PC den blev sendt ud til rep, og kom tilbage fixet, men med en faktura på 750 kr. intet skiftet ud men hvor det lå i programmet ved jeg ikke

Jeg har prøvet at slå Plug and play fra - genstarte - no dice

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 06-04-08 15:40

Prøv at køre en sfc /scannow - måske nogle af systemfilerne er beskadiget....

Indsæt din XP CD, når den starter op, trykker du på afslut. Gå i kør og skriv sfc /scannow - huske mellemrum efter sfc...tryk ok. Så henter den de manglende filer fra CD'en.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-04-08 16:12

Kan det ik' være tomt batteri til Bios på bundkort?

mvh klaudi