/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæne klipper klargøring !
Fra : amlupo
Vist : 752 gange
300 point
Dato : 05-04-08 18:42

Hvor stort skal ventilspillerummet være på en plæneklipper (5 hk BS)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-04-08 18:50

o,8mm
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-04-08 18:51

Glem det forrige, jeg tænkte på tendrør
alimak

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 310 point
Dato : 05-04-08 19:00

Uden at jeg tror jeg er indendørs mester i græsslåmaskiner er jeg ret sikker på, at Briggs and Stratton har et utal af forskellige motorer på 5 hk.

Så jeg ville finde modelnr. på motoren og google "valve clearance briggs samt modelnr", så er jeg ret sikker på du kan finde svaret i en eller anden manual. Det kan være du får resultatet i tommer, men det kan jo oversættes.

God jagt

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 05-04-08 19:38

Tak for svaret vagnr . Valve clearance blev til en masse sider . Ventilspillerum som jeg prøvede gav ikke rigtig noget !!

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 05-04-08 19:39

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-04-08 20:44

Selv tak, håber du får check på græsslåmaskinen

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-04-08 20:57

Du lukker spørgsmålet for tidlig man må få tid til at søge.
Men jeg fandt det her:
http://www.briggsandstratton.com/pdf/owners_manual/100%5C277102-Domestic.pdf
se på side 19 af 24
alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-08 22:31

Hvad skal du egentligt bruge den oplysning til ??? Har aldrig igennem mange års rep af omtalte modeller været ude for at skulle slibe ventiler Den motor dør bare aldrig og er der noget galt er det da aldrig ventilerne

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 07-04-08 17:20

Alimak : nu fik jeg jo oplysning der løste mit problem , og da vagnr var først for han jo tak/point uanset hvor mange der svare senere , men også tak for dit svar
Sunowich : Dataene på plæneklipperen var til min svigerfar, han er perfektionist, så når han laver noget / renovere så bliver det gjort112 %