/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Gotisk skrift?
Fra : kaj-e-s
Vist : 705 gange
200 point
Dato : 05-04-08 17:43

Min oldemor hed Else Marie. Hun var født i Bindslev sogn, Horns hered, Hjøring amt.
I kirkebogen for Bindslev sogn 1688-1809 er der to Else Marie.
En der er født i 1802 opslag 375.
og en der er født i 1803 opslag 337.
Men hvad står der mere, forældre o.s.v.?
En opgave for jer der er gode til at læse gotisk.
Venlig hilsen
kaj-e-s

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 05-04-08 19:27

plejer at læse det ?
PM

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 05-04-08 20:18

????
kan SGU ikke læse noget man ikke kan SE__

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-04-08 21:44

Kaj, tag dig ikke af indlæggene fra fem6, ham får vi snart smidt ud af kandu

Det fra 1802 kan jeg slet ikke læse,
ikke min stærke side...

Fra 1803 mener du vel indlæg 377 ikke 337.

Her står der om Forældre vist
Christain Mellemnavn Ringgaard
og Morfornavn Efternavndatter

Hedder de Ringgaard?? Svend

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-08 22:10

Hej Kaj-e-s

Jeg prøver, den var lidt svær:
Opslag 375

24 okt. blev i Bindslev Kirke døbt et pigebarn kaldt Else Marie
Forældre Kristen .... og ..... Poulsdatter af Nørre Bindslev
Faddere:
Maren Nielsdatter, Knud Knudsen, jomfru Andersdatter af ... og ungkarl Gaarberg ... Christian Christensen ......

_______________________________________________________________

Opslag 377
14 feb. blev døbt i Bindslev Kirke et pigebarn kaldt Else Marie
Forældre:
Christen Nielsen Ringgaard og Christine Christensdatter i Bierregaard
... Anders Jensens hustru, barnets forældre
Faddere:
Karen Christensdatter, Ane Nielsdatter, Jens Christian ... Christian Christensen og Søren Sørensen alle af ... Bindslev

Håber det kan føre dig til den rigtige Else Marie

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 05-04-08 22:37

Hejsa.
Vil lige komme med lidt . Den er nu ikke nem.
Børnedaab i 1803. opslag er 377.
Den 14. feb. blev hjemmedøbt et Pigebarn kaldt Else Marie.
Forældre. Christian Nielsen Bundgaard, Gaardmand , Bierregaard ? Bindslev.
Dorthea Christensdatter ??
Daabs pupliceret den 20 marts 1803
Faddere. Madam Christensdatter, ? ? ? Bunngaard, Jens Pedersen,
Christen Christensen og kone ? ? ? alle.
Dette er mit bud, håber du kan bruge det.
Har ikke kigget på den i 1802, sengetid....
Hilsen fra falster

Kommentar
Fra : fem6

Dato : 05-04-08 23:14

Citat
Kaj, tag dig ikke af indlæggene fra fem6, ham får vi snart smidt ud af kandu

GØR DET___du er IKKE VÆRRE end den LILLEdisken
PIS PÅ MIG
der ALTID er hjælpsom_____men pisser PÅ DINE DVD_afgifter

BAD sxheiser_______

tager IKKE betaing for NOGET
men SGU også begrænset hvem heg fider HJÆLPE
OG DU ER IKKE en´af dem___men skal da gerne smide en
mail/ OM vi har PIST OM______ingen problemer DER:

SIEG_____________

Godkendelse af svar
Fra : kaj-e-s

Dato : 09-04-08 00:18

Tak for svaret til Svend Giversen, Påsse og Jyttemor.
Undskyld at jeg skrev 337 for 1803, der var selvfølgelig 377. Men det voldte jer tilsyneladende ikke store vanskeligheder.
Det var gode svar, men jeg kan ikke få det til at stemme. Fra anden side har jeg fået denne oplysning: Else Marie Pedersdatter, født okt. 1803 i Bindslev sogn. døbt 24. otk. 1803 i Bindslev kirke. Det blev det jo ikke nemmere af. Siger det jer noget?
Stor tak til jer alle.
kaj-e-s
Til ham der kalder sig "fem6": Stop dog dine offentliggørelser om hvor dum du er.

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 09-04-08 08:38

Hej Kaj-e-s

Det var godt du delvis kunne bruge oplysningerne, men jeg vil senere prøve om jeg kan hjælpe dig yderligere med Else Marie.

Jeg har været inde og blackliste fem6, så kan han ikke irritere mig mere, det synes jeg også du skulle gøre.

Hilsen Påsse