/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kommandoer i KØR
Fra : leob
Vist : 569 gange
200 point
Dato : 05-04-08 09:48

I XP kan man vælge START og KØR.
Der kan man så f.eks. skrive "msconfig" og så se en masse om opstarten i XP.
Man kan tilsvarende skrive "regedit" og få vist registreringsdatabasen.

Er der nogen, som har en komplet fortegnelse over de kommandoer, man kan skrive på denne måde?

Og findes der noget tilsvarende i Vista (beskrivelse og kommandoer udbedes)?

leob

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 05-04-08 09:54
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-04-08 10:03

Ps. Hvis du yderligere vil se hvilke kommandoer som forstås af 'DOS' prompten?

Start -> Kør... -> skriv; cmd

..og skriver så i command vinduet: help|more

Når skrærmen er fuld ..så trykker du en tast indtil alle kommandoer er vist.

For at få en oversigt over hvilke 'switches' der kan bruges til den enkelte kommando så skal du i kommando vinduet skrive /? efter kommandoen.

Eks.
Citat
ipconfig /?

For at lukke vinduet skriver du: exit

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-04-08 10:09

her er der alle run kommandoer,men der mangle vel en del !!!
genvej til kør er iøvrigt
windows tast[ved siden af ctrl og alt]+r

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-04-08 10:09
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-08 10:12

Bl.a. regedit virker da normalt i Vista Ultimate....................altså hvis du er administrator, eller har samme rettigheder.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-04-08 10:12

her en der mangler jeg bruger
explorer %windir%
den åbner den windiows indstallation der er logget på dvs hvis du har mere en en windows indstallere på din pc kan du finde ud af hvilken der bruges iøjeblikket.

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 05-04-08 13:05

Tak for svaret molokyle.
Jeg ved ike, hvorfor jeg ikke umiddelbart selv kunne finde nogen af dine links, men så er det jo godt, at andre kan
Tak
leob