/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
køb af hund i kennel
Fra : hmeldgaard
Vist : 723 gange
40 point
Dato : 04-04-08 22:41

vi, min datter, jeg og barnebarn(11år) vil købe en mindre hund fra en kennel med hjemløse hunde her i Østjylland, koster ca 1700,-
Vi bor på landet, Jelling, hvad skal vi forholde os til?

Kommentar
Fra : hmeldgaard

Dato : 04-04-08 22:44

vi vil gerne ha den kan cykle med os, (for lille) så i cykelkurven og med i skoven og ikke gø ved fremmede

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 30 point
Dato : 04-04-08 22:48

Har i tjekket stedet grundigt og sikret jer, at det ikke er udenlansle hunde der bare har fået en overflytning til danmark.

Vi /jeg ja nok de fleste her på kandu vil mest anbefale registrerede hunde fra klubben Dansk Kennel Klub
pas på det ikke bare er en hundehandler.

se sundhedspapirer på hundene
se efter hos hvem af de danske dyrlæger den er tjekket hos
for er det ikke det så hold jer væk.

er det internat hunde er det en anden snak for så er de tjekket efter gældende regler.

Mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : hmeldgaard

Dato : 04-04-08 22:56

Tak for svaret bevi54.

Takker, det kan vi ihvertfald bruge til noget, ved de er øremærkede efter danske regler, men chekker alt det du siger.

Go weekend

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 04-04-08 23:20

tak også god weekend til jer.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-04-08 13:17

Jeg forstår ikke, hvad du mener med "en kennel for hjemløse hunde"?

En kennel er som regel et sted hvor man opdrætter hunde. Altså et sted, hvor man har en hunhund, der får hvalpe en gang imellem...

Hjemløse hunde kan man købe fra et internat? Er det sådan et sted, I har kikket på en hund?
Dyrenes Beskyttelse har internater over hele landet:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/SoegInternat?searchview&query=field+Art=Hund&searchorder=4&searchmax=10000&exp=d20244834f176904c1256fff00626373&exp=349b0ff047a035f5c1256fff00626504&exp=c419c5b3f5f45583c125711e004a538e

Hvis I har kik på en voksen hund, så er der mange ting, det er klogt at være opmærksom på.
Først og fremmest, -er hunden rask? Hunden skal være undersøgt af en dyrlæge, der kan garantere, at hunden ikke fejler noget. Og der skal være en vaccinationsattest, så I kan se, hvornår hunden skal vaccineres næste gang.

Men I skal også kikke på jer selv: Hvad er årsagen til, at I vil have hund? Er det et kæledyr I vil have, eller en hund, der vil med ud og gå tur? -Skal hunden være alene nogle gange? Bor der andre hunde i nærheden af jer?

Og så skal I sikre jer, at hunden kan leve op til det, I forventer.
Hvis tanken er, at den 11-årige skal lufte hunden hver dag i et fællesområde, så kan det ikke nytte, at hunden måske er en dominant han som forsøger at "æde" alle andre hanhunde. Mange hanhunde kan ikke lide andre hanhunde.

Hvis hunden skal være alene mens I er på arbejde, så må I sikre jer, at hunden har været vant til at være alene. Og der ikke har været problemer med det..

---Når man overtager en voksen hund, så er det en rigtig god ide at starte med at gå til hundetræning med den. For det er en god måde at lære sin hund at kende. Og hunden lærer samtidig sin nye ejer at kende. Og hvis man ikke har haft hund før, så er det rart at have en hundetræner til at rådføre sig med.