/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Sygdagpenge
Fra : Cigaren
Vist : 309 gange
20 point
Dato : 04-04-08 21:34

Hey...

Jeg har gået sygemeldt i ngoet tid nu og kom til at tænke på må man tjenen penge ved siden af mens man er på sygedagpenge, som man f.eks må når man er på pension eller su????

Hilsen Cigaren

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-04-08 21:39
Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-04-08 21:42

Nej det må man ganske bestemt ikke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-04-08 21:50

Hvis du kan arbejde i det ene fag, men ikke i et andet, er du ikke syg, i hvert tilfælde ikke syg nok til at kunne modtage sygedagpenge.

Men du kan da skifte erhverv

Kommentar
Fra : Nallatruk

Dato : 04-04-08 21:51

Nej det må du ikke. Sygedagpenge sidestilles med understøttelse og ikke med pension.
Der kan dog tjenes penge ved siden af i forbindelse med genoptræning, revalidering o.lign.
Men her er de sociale myndigheder indblandet i hele forløbet.
Nallatruk

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 05-04-08 00:17

Jeg mener faktisk godt man må begge dele. Hvis man er ansat hos en arbejdsgiver og bliver sygemeldt, kan man da vist godt komme tilbage som delvis sygemeldt og så modtage feks ½ sygedagpenge.

Men ved ikke om det kun er tilfælde hvor man har løn under sygdom og arbejdsgiver skal have refusion. Så kan man nemlig godt få delvis refusion.

Tror det kommer an på flere ting. Men hvis du er ledig og sygemeldt, så må du i hvert fald ikke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-04-08 08:20

Hvem tar du pis på tror du?? Hvis du oprigtigt har behov for at stille dette spørgmål, vil anbefale dig at søge en pension, med dårlig begavelse som grundlag.

Annuller spørgsmålet
Fra : Cigaren

Dato : 05-04-08 17:18

Jeg har fået de svar jeg skulle bruge plus nogen uforskammet svar