/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP
Fra : Disi
Vist : 890 gange
200 point
Dato : 04-04-08 18:37

Når jeg forsøger at starte min PC (stationær med XP Pro) får jeg en BSOD med meddelelsen:

STOP: c000021a {Fatal systemfejl}
Systemprocessen Session Manager Initialization afslutttede uventet med status
c000003a (0x00000000 0x00000000)
Systemet er blevet lukket ned

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-08 18:39

Prøv at smid din XP-CD i og start igen.
/ Boot fra CD

Se hvor langt den kommer, det ligner en Hardwarefejl.

vh Ben

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 04-04-08 18:40

DER STÅR oxc000000s (0x7) 5e7ad15 ox006ef240

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 04-04-08 18:54

har sat cd i men det virker ikke det starter med at genstarte igen

Kommentar
Fra : leob

Dato : 04-04-08 18:55

I XP ser det ud til at error 0021 = Enheden er ikke klar
og
error 0003 = Den angivne blev ikke fundet
Jeg ved ikke, om det hjælper?
leob

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-04-08 18:56

Prøv at starte i fejlsikret tilstand og derefter køre en checkdsk

Clou

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 04-04-08 18:57

men hvordan starter jeg fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-04-08 18:59

Tryk på F8 tasten et par gange under opstarten

Clou

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 04-04-08 19:01

virker ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-04-08 19:12

Lige inden den skal til at starte windows så tyk på tasten [F8] klik klik klik klik klik klik
Og så får du en mulighed for at vælge FEJLSIKRET TILSTAND og så tyk enter.

Måske skal du lige vælge administrator og et password

Nu vil der måske gå et stykke tid før den viser fejlsikret i alle fire hjørner.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-04-08 19:15

Hvis du har en Fn tast på dit tastatur (ligger nederst - sikkert ved siden af Ctrl tasten - hvis du har den) skal den aktiveres først - ellers reagerer den ikke på F8

Clou

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-04-08 19:49

Hos mig skal jeg trykke F5, for at komme i fejlsikret tilstand....du burde kunne komme i fejlsikret tilstand....hvad enten det er F8 eller F5 tasten du skal bruge....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 04-04-08 20:33

det er xp jeg bruger

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-04-08 20:43

Ja - det skrev du jo øverst

Clou

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-04-08 20:57

Jeg kører XP Prof....for at være sikker, da du nok ikke har prøvet det før, så begynd at trykke på F8 eller F5, så snart den starter op....tryk på den som du skulle morse....

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-04-08 21:09

Hvilken computer skriver du fra nu...????Den med stopfejlen?

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 04-04-08 21:31

nææ en bærbar

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-04-08 21:35

Har du set den boote fra din CD?

Der skal komme en tekst øverst med at "Tryk på en tast for at starte fra CD"

Hvis den ikke kommer skal bios ændres til opstart fra CD eller at have CD som første Booe Device.

vh Benjamin

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-08 06:26

Du har flere muligheder bl.a. at lave en boot diskette (CD) - du skal så ind i bios og sætte den til at starte først enten fra diskette-drevet eller CD-drevet.

Hent det her fra:

http://old.bink.nu/xpbootcd/

http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 05-04-08 08:27

Så kom den op og køre
I fejl sikret tilstand og system gendanelse
Og jeg må nok sige at det er et link fra TDC der er skyld i det her rod.
noget med et program der skulle fjerne snavs mm

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 05-04-08 08:29

Tak for svaret axelbjarne.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-04-08 08:44

Dejligt for dig, at du fandt ud af det....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 05-04-08 09:02

pas på dette program SPYWAREfighter

Kommentar
Fra : leob

Dato : 05-04-08 09:41

Jeg har sandelig ikke noget imod af axelbjarnes svar bliver accepteret. Det var et godt bud.
Men hvordan rimer det med at køre fejlsikker og systemgendannelse?
Det synes jeg ikke står noget sted i det accepterede svar?

leob