/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Fjernstyring af PC-bag static NAT router
Fra : Templer
Vist : 322 gange
80 point
Dato : 26-02-03 23:05

Davs
Jeg har store problemer med at kunne fjernstyre min PC, der står bag en firewall og router med static NAT, som jeg ikke selv kan/må konfigurere.
Hvordan kan jeg få fat i min PC's eksterne adresse? Jeg ved det kan lade sig gøre da jeg sagtens kan flytte filere frem og tilbage med f.eks. per2peer-applicationer.
Templer......

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 26-02-03 23:18

Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået dit spørgsmål korekt, men hvis du bare er interesseret i at vide hvad din externe ip er så gå ind på denne side http://www.dslreports.com/tweaks og vælg Whois i menuen til venstre, dernæst klik på My public IP is...

Håber det hjælper dig....

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 26-02-03 23:46

Hej

De fleste routere skal styres fra din browser, det vil sige at du logger på den IP som gerne skule være beskrevet i din manual... jeg bruger denne: 192.168.1.254 som er til TRENDnet router ... denne kunne muligvis bruges...
Ellers kan du prøve http://www.myip.dk

held og lykke
/Caine

Kommentar
Fra : Templer

Dato : 27-02-03 19:58

OK - jeg har måske ikke formuleret mig præcist nok !!
Min forbindelse til internet foregår via min antenneforening. Det er et stort internt LAN, hvor vi hver har 255 IP-adresser til rådighed, men der er kun en ekstern IP-adresse. Derfor kan jeg heller ikke konfigurere router eller firewall - selv jeg gerne ville. Jeg ved ikke utroligt meget om static NAT, men jeg ved at når der kommunikeres igennenm routeren påhæftes den eksterne IP-adressen med en port (den er statisk), hvorved der er muligt for et eksterne program som f.eks. Imesh at finde frem til den rigtige PC, bag routeren, selv om der kun findes en ekstern IP-adresse. Der er flere fjernstyringsprogrammer og FTP-servere der kan kommunikere vha. en IP-adresse og et paortnr. Jeg kan bare ikke finde ud af hvad min portadresser er, men det kan IMesh åbenbart. Findes der en måde hvorpå jeg kan opsnappe den portadresse ? Eller for den sag et fjernetyringsprogram/FTP-server der kan det ? Hmmmmmm - det skal sku' kunne lade sig gøre....
Templer