/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Rip (grap) TV nyheder mv.
Fra : CLAN
Vist : 1310 gange
500 point
Dato : 04-04-08 10:02

Hejsa
Nå de svartider, som en e-mail forespørgsel er på de filmklip (nyheder - Kurt kom forbi mv.), som er på TV2 (Østjylland), er lidt for lange til min tålmodighed
Kan man på nogen måde "optage" disse klip? Hvis... hvordan og med hvad?
Hygge...

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 04-04-08 11:26

jeg ved ikke om jeg forstå dig ret men il du optage den video som du kan se på nettet?

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 04-04-08 11:29
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-08 11:29

Jeps!
Lad os tage et eksempel:
1: Et klip fra http://nyhederne.tv2.dk/video/?fvtcn
2: F.eks dette indslag http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=408413&r=7

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-08 11:35

Ser ud til at være lavet i Adobe Flashplayer 9 - men den er lidt pebret at indkøbe, uden at vide, om det kan lade sig gøre... hvis der er noget gratis / freeware, ja så er det slet ikke at foragte

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 04-04-08 11:41

så kan du bruge dette program
http://dl.filekicker.com/send/file/205156-4X23/install_wmcap.exe

det er kun en demo

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-08 11:41

Skal til møde... kigger tilbage i aften

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 04-04-08 11:54

denne er gratis men kan ikke rippe lyden kun video'en

http://wisdom-soft.com/downloads/setupautoscreenrecorderfree.exe

Accepteret svar
Fra : xaque

Modtaget 500 point
Dato : 04-04-08 11:58

har ikke selv prøvet men du kan jo tage et kik på denne også
gratis http://camstudio.org/

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-04-08 12:37

Du burde jo kunne finde den stream den kommer med direkte - ( Det er meget nemt via Linux)
Og derefter har du hvad du skal bruge.

Sådanne har jeg fundet alle mine radiostationer til mit MythTV Center i hjemmet!

Pbj

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-08 20:04

Tak for svaret xaque... og beklager den sene accept - det har været en hektisk uge / weekend

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 06-04-08 20:09

Hehe det er helt ioren håber du fandt noget du kunne bruge

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-04-08 09:22

Camstudio fungere fint, dog har jeg lidt problemer med lyd kvaliteten, men det løser sig nok, når jeg har pillet lidt

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 08-04-08 13:25

Ja der er nogle lyd instillinger der inde jeg satte den også om så blev lyden helt fin men jeg kan godt nok ikke huske hvad det var jeg valgte der inde