/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette oversigt mm
Fra : Disi
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 03-04-08 07:39

har Xp kan jeg sætte den til at slette oversigt og sidder og temp filer jeg har været på hver gang jeg lukker min Pc

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-08 07:52

Prøv: http://software.techrepublic.com.com/download.aspx?docid=289429

Jeg har ikke testet det selv, så der gives ingen garantier herfra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-08 09:11

sikkert - jeg kender bare ikke måden

men

hvis du går op i funktioner - internetindstillinger - fanebladet indhold - klik på indstillinger under autoudførelse og fjern flueben i de tre øverste felter - derpå fanebladet avanceret og sæt flueben i "tøm mappen temperary internet files når webbrowseren lukkes"

genstart og fremover så:

når du skal lukke din pc så vælg at højreklikke på IE - vælg egenskaber og vælg slet --> slet alt - så har du faktisk slettet hvad du skal

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-08 09:46

Tjae.. miritdk -> Det fjerner dog ikke f.eks. indholdet af sidst åbnede dokumenter i Start-> Dokumenter ..som ellers slettes ved at højreklikke på proceslinjen, klikke; Egenskaber, vælge fanebladet; Menuen start, [Tilpas] -> [Ryd]

Hvis det kun er browserdata der tænkes på?

Kunne man også vælge at skifte til enten Firefox eller Flock browseren, hvor man kan indstille hvilke filer/biblioteker der skal ryddes, når browseren lukkes.

Flock er forøvrigt en rigtig god browser, som er udviklet af Netscape folkene:

http://www.flock.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-08 10:23

blev der heller ikke spurgt om molo

genvej til seneste dokumenter kan være en fordel for mange - især hvis der arbejdes med meget grafik

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 04-04-08 01:12

Du spørger godt nok om der findes en funktion i XP, jeg ved ikke om der findes enkelt funktion som gør det, og slet ikke automatisk, men der findes gratis programmer som kan det du spørger om, jeg bruger IE Privacy Keeper, du vælger hvor meget som skal slettes og hvornår, foreksempel når du lukker sidste side i din browser, eller når du slukker computeren, nedlukningen tager så længere tid, programmet skal jo lige være færdig med at rydde op. læs om og eventuel hent IE Privacy Keeper her: http://www.unhsolutions.net/IEPK/downloads.shtml

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 04-04-08 07:01

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-04-08 13:18

Selv tak og god weekend