/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Grundbog i programmering
Fra : 234
Vist : 631 gange
50 point
Dato : 02-04-08 21:59

Hej!
Jeg er i gang med bogen " java grundbog i programmering" men , jeg er kommet til en opgave hvor jeg skal skrive et program der udskriver den numeriske værdi for alle de store bogstaver.

Lad være med at skrive koden men , bare forklare hvad der menes med spørgsmålet!

Er der nogle som kan hjælpe mig med mit problem?

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 60 point
Dato : 02-04-08 22:09

En interessant opgave syntes jeg, hazr dog begrænset tid da jeg skal i seng, men.
De nomeriske værdier er ASCII værdierne prøv lige at google ASCII .
God arbejds lyst og godnat Højris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-08 22:14
Kommentar
Fra : 234

Dato : 02-04-08 22:18

Jeg kigger på det!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-08 22:43

Det er for dårlig en lærebog i programmering når den ikke kan formulere opgaverne koncist.
Den nummeriske værdi af de store bogstaver er simpelthen forkert udtrykt.
Enten forfatteren eller oversætteren har et beskedent kendskab til matematik. Nummerisk værdi er noget andet.

Men enig, det er nok ascii værdierne , de mener. Men ikke det de skriver.

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 04-04-08 16:04

Tak for svaret Højris.