/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Tlf/net-stik.
Fra : Mosebaek
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 02-04-08 17:23

Daw Kanduer!
Da jeg har røget lidt for meget pibe på mit "kontor" (ligner en western saloon) skal jeg ha`puter flyttet ind i en anden rum.(Skal lave tapet,gulv,loft). Men jeg har et problem:Hvordan åbner jeg disse dåser.De er sikkert bare "klikket" sammen.Men jeg tør ikke bare "brække" dem op.Det nemmeste var selvfølgelig at få TDC til at flytte dem.Men så ryger nok den sidste del af friværdien,i huset.
http://Billedeupload.dk/showpic-1379.jpg

http://Billedeupload.dk/showpic-1380.jpg

Håber billeder kan ses. Efter udført "egenkontrol" sku`det virke.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 17:26

Ude i venstre side - underste del- er et lille hak, sæt en skruetrækker der og hiv ud. Inde bagved er der nogle skruer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 17:27

Der er ikke noget hak i det nederste stik, men princippet er det samme,

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-04-08 17:41

Jeg vil gerne ha`en beskrivelse på hver dåse.Derfor har jeg nummereret dem.

Altså,Nordsted1, er det dåse nr. 1 du mener.Den er jo som det ses,i to dele.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-04-08 17:45

På dåse nummer 1. er der ligesom en "krave",i et stykke.Kan den tages af,så "indmaden" følger med ud.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-08 17:48

Nåe man måtte ty til http://billedeupload.dk alligevel

Det 1. billede, som Nordsted1 skriver, en lille skruetrækker ind i kanten og vip forsigtigt dækslet af, det til tlf stik.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 18:12

Det gælder for begge stikdåser, du stikker en lille skruetrækker ind i siden, og vipper dækslet af, forskellen på de to er, at på den øverste billede 1379, ser det ud som om der er lavet et lille hak hvor skruetrækkeren kan komme ind - den nederste del ude til venstre - når du så får åbnet er der to skruer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-04-08 18:46

Ja som Nordsted1 siger:

Foto 1 ....... I begge sider er der et lille hak og med en skruetrækker vippes den ud.
Der skal vippes i begge sider.

Foto 2 ........Det kan ikke ses - men det er samme system med at vippe dækslet ud.

Hvis leninger ikke skrues på plads så:

Der er stor sandsynlighed for at ledningsmontagen er at presse ledningen ned over og det bør gøres med et stykke plast/træ som tilpasses så det ligner det nederste af et H for der skal helst presses på begge sider på een gang. Ledningerne skal ikke afisoleres men bare presses ned i "kniven" som selv danner kontakt.

Men tag lige et billede mere, så vi kan se hvordan det monteres.

Og skriv lige farverne op og hvor de sidder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-04-08 20:17

Citat
Nåe man måtte ty til http://billedeupload.dk alligevel

Ja,og det er faktisk mere "smidig" at bruge end peecee.

Jeg kommer nok først igang i morgen,med jeres løsninger.Der kom nemlig lige et par gæster.Men jeg vender tilbage.Jeg ved godt noget om hvordan stikkerne ser ud indvendig,faktisk en slags "strømtyve" som bruges på biler.Foreløbig tak.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-08 20:35

Ja Gæster i første række.

Her er et værktøj som fulgte med en telefon stikdåse, købt i en tømmerhandel.
http://Billedeupload.dk/showpic-1403.jpg

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-08 07:24

Citat
Her er et værktøj som fulgte med en telefon stikdåse, købt i en tømmerhandel.

Ja,den kunne jeg lige ha`brugt.Men jeg må nok improvisere.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-04-08 19:49

Tak for svaret Eyvind.Har åbnet den ene.Så nu ved jeg hvordan det funker.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 03-06-08 16:36

Hvis det ikke skulle virke når det er samlet er det billigere at få en elektriker til at fixe det end TDC =)