/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Asfaltgrus
Fra : michaelmoeslund
Vist : 1610 gange
100 point
Dato : 02-04-08 17:19

Så en dag, at der var nogle der lavede gangstier og korte veje med noget asfalt ligende
grus, der blev bredt ud, og derefter tromlet

Det bliver helt hårdt efterfølgende

Hvad hedder sådan noget?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-04-08 18:06

Det må være den asfalt kommunen rasper af når de lægger ny asfalt, det har vi i hvert fald fået til vejen ind til DCH's træningsplads.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-08 18:14

Det må være det der hedder GAB

http://www.pankas.dk/www/Pub516.asp

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 02-04-08 18:16

Skal lige nævne at det først blev hårdt, da solen havde brændt det sammen.
Og så var det gratis

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-08 18:19

Det er genbrugs asfalt, her er lidt læsestof:
http://www.noah.dk/miljosk/lesser.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 02-04-08 19:44

hmhm..

Det er lidt uhyggelig læsning, især fordi grus asfalten er tænkt brugt som moon car bane i en børnehave..

Men Ifølge Dova's link til samme firma som fra Klaudi's artikel, så kan "Gap" fåes uden "Genbrug"

Men det er vel at foretrække, at give de kære små en mooncar bane uden kræft risiko

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-08 20:02

Gab 0 er som alm asfalt bare grovere, det lægges normalt i bunden, når der så er gået et stykke tid kommer der et slidlag på, det er en finere asfalt

mvh klaudi

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-04-08 23:32

Selvfølgelig kan asfalt give en kræftrisiko, men det er lagt ude idet der vel først skal spises nogle håndfulde eller man skal være asfaltarbejder og kun koncentrere sig om at snuse til dampene, eller man skal bo på en grund hvor der førhen har været arbejdet med asfalt eller tjære og derfor ikke kan dyrke grøntsager.

Børnene kan få nogle hudafskrabninger med efterfølgende infektioner, men det skyldes så meget andet skidt.

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 03-04-08 14:56

Tak for svaret dova.

Og også tak til dig klaudi, vil vælge den type UDEN flyveaske....