/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
In-design ???
Fra : Ammitz
Vist : 656 gange
200 point
Dato : 02-04-08 11:54

Hvordan gemmer man et dokoment i Indesign CS-3 så det kan lukkes op på en anden maskine med kun CS.

Ammitz

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-04-08 12:30

Helt ærligt kender ikke programmet.
Men kan det tænkes at det skal eksporters.
vh ben

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-08 15:55

Jamen, billedfilen skal da på en eller anden måde først lægges i den computer du vil bruge til at åbne det med.......

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-04-08 16:40

Hvad er det for et program der hedder CS?

Indesign skal gemmes som s et indesign dokument og skal åbnes i samme program.
Du kan selvfølgelig gemme det som en eps fil eller pdf fil. Dette kan åbnes i mange forskellige programmer.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-04-08 16:49

Jeg kan se at I alle vrøvler.

Derfor venter jeg på et svar fra een, som er vant til at anvende In-design, - og som er vant til at arbejde i In-design CS3, - men som også véd hvordan man sender til een, som ikke har In-design CS3 men har In-design CS.
Jeg har In-design CS og har på et tidspunkt fået et dokument fra een som arbejdede i In-design CS3, - jeg kan bare ikke huske hvem det var, - men han havde gemt det til mig, - så det var muligt for mig at arbejde videre i In-design CS. - Så jeg véd det kan lade sig gøre. Det er blot lige hvordan?

Dette blot for at udpensle hvad mit simple spørgsmål gik ud på.

Ammitz

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-04-08 16:56

Prøv at sige:
arkiver som
gå ned i filtype, og se om der ikke er valgmuligheder der.

Har CS installeret. Kører lige 2'eren ind og kigger efter.
Skriver igen

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-04-08 17:22

Hej jeb3..

Ser efter dit svar i løbet af aftenen!

Ammitz

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-04-08 19:45

Hvis Indesign CS er en ældre udgave af Indesign CS3 skal man gemme det til en ældre version, når du gemmer et dokument i Indesig CS3.
det samme kan man i QuarkXpress gemme til en ældre version, me n det er ikke normalt i Office pakken, men kun blandt proff. programmer.

hawaii7

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-04-08 21:49

Hawaii7

Ja noget derhen af er det nok, ligesom i Illustrator - jeg vil prøve at tale med damen om det, - som skal levere til mig.
Måske kan hun se i sin NYE version af IN-design (den der hedder CS3) om det kan lade sig gøre.
Jeg kan jo ikke se det i min udgave.

Der er måske også flere derude, - som véd noget om detteher, - og kan hjælpe mig.?

Ammitz

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 200 point
Dato : 03-04-08 08:13

Hej Ammitz

Jeg har lige snakket med en der bruger In-design men CS2 udgaven.
Du skal bruge eksport istedet for gemme som. Derefter eksport som "interchange", så kan dokumentet åbnes i en ældre version. Dog kan der være visse ting som ikke virker helt. I en ny udgave er der som regel nye ting som en ældre udgave ikke kender, men det er kun meget specielle ting.
Jeg arbejder selv kun med QuarkExpress og der kan jeg gemme til ældre udgaver.

Håber dette var svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 03-04-08 12:53

Tak for svaret hawaii7.

Jeg har ikke prøvet endnu, - men jeg er helt sikker på at det virker, - da jeg kan genkende fremgangsmåden fra tidligere, - nu jeg ser den på skrift.

Tusind tak for hjælpen.

Ammitz