/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flere alias'er
Fra : BarsKill
Vist : 581 gange
300 point
Dato : 02-04-08 09:42

Vi har lige skiftet bredbåndsoperatør fra Tele2 til TDC (Vi troede naivt at vi kunne få det billigere og bedre).
Et af de problemer vi nu har er at min kones og min PC'er skiftes til at modtage mails til os begge.
Vi har forskellige alias'er - og i Outlook Expres ville det ikke være noget problem: Dér kan man lave en regel der siger "Modtag IKKE mail adresseret til den og den" - MEN DET KAN MAN IKKE I OUTLOOK - eller???
Jeg har forsøgt med "Videresend mail adresseret til..." - men den kommer selvfølgeligt bare tilbage til vores fælles adresse.
HVORDAN lære PC'erne at den skal sortere??
Barskill

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-04-08 09:50

Hvis i har forskelige mail konti.
Funktioner > Email konti

Kan du i outlook laver dine konti hos dig og furens konti hos hende.
Hvis i kun har en mail adresse - er det ikke let.
vh Ben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-08 09:53

http://support.microsoft.com/kb/196212/da gældr for outlook 2000 men måske ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-04-08 09:53

TDCs problem var at alle mil hents via en konto.

Så det var mange alias mail der blev sendt som en.

En unik mailkonto har eget brugernavn (mailadresse) og eget Password.
vh ben

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 02-04-08 10:08

Foreløbigt tak Benjamin og mitdk.
Microsoft's support viser ikke til nogen "hent ikke hvis..." - og det er da ufatteligt, når gratisprogrammet OEkspress har det.
Du har nok ret Ben - vi må oprette seperate adresser...
Jeg prøver og vender tilbage

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 150 point
Dato : 02-04-08 11:00

Der er mange ting i microsoftverden der er ufattelige.
men regler findes i begge programmer.
vh ben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-08 11:02

selvfølgelig skal der være to adresser - og hos tdc kan du oprette underadresser - og derpå netop :

a skal ikke hentes post tl b

b skal ikke hente post til a

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 02-04-08 22:03

--- MEN: der er forskel på adresser og alias'er.
OG miritdk: I OE er det dejligt nemt: A skal ikke etc, men hvordan kringler du den i "Regler" i Outlook???

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-04-08 22:20

Barskill

Du må bruge express eller ud at købe domæne, har også luret lidt på deres regler, og brugerdefineret, men kan ikke hitte hvordan dette skulle kunne gøres

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-04-08 12:42

Jeg har gjort dette flere gange ved at oprette regler der deler.
Samtidigt med skal den så ikke slette de mails fra serveren - førend den anden har haft en mulighed for at kunne hente de andre mails. Dette kan sagtens lade sig gøre - men det kræver så lidt mere Serverplads ( da jeg mener TDC har 10 eller 20mb mail plads)

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 09-04-08 09:41

Tak for svaret Benjamin.Hansen.