/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Har du været i Hong Kong
Fra : jakob20
Vist : 770 gange
130 point
Dato : 02-04-08 01:19

Hej alle

Så har vi balladen.. jeg skal en tur til Hong Kong (Hong Kong) til sommer, og jeg søger et godt hotel. Jeg har søgt på flere hjemmesider, som f.eks. www.momondo.dk og den slags, og der er jo flere hundrede.. Så har du haft en god oplevelse på et hotel, der er værd at anbefale? Det skal selvfølgelig helst ligge centralt og ikke koste min venstre arm. Lad os sige max 500 DKK per nat. Et bedre hostel er også acceptabelt.

Mange hilsner Jakob20

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 02-04-08 01:30

hejsa Jacob

Afhænger af om du ønsker at bo i Kowloon eller på selve Hong Kong siden, hvilket må siges at være det dyreste.
Mvh
joeson

Kommentar
Fra : SkØrLÅg-hÅmEs

Dato : 02-04-08 15:56

Har aldrig været i Hong Kong

Kommentar
Fra : jakob20

Dato : 03-04-08 01:50

hej joeson. Jeg har egentligt ikke nogle specielle ønsker om lokation, da jeg ikke kender en skid til serværdighederne. Så jeg vælger først hotel og derefter hvad der så skal/kan ske. Men min fornemmelse er at det meste er på kowloon eller Hong Kong siden. Så det bliver nok der. Har du været der? Kan du anbefale noget hotel?

mvh jakob20

Kommentar
Fra : SPAM_NEJ-TAK

Dato : 03-04-08 07:33

Kedeligt, at jeg kun kender King Kong

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 03-04-08 08:43

Der er 2 gode guesthouses på Nathan road, Kawloon. Mirador Mansion og Chunking Mansions som begge ligger i 2 store bygninger som iøvrigt huser mange andre guesthouses og hostels. Du kan booke online, men det er ikke så svært at finde et godt sted til en fornuftig pris. Jeg fandt nemt (januar 2008) et single bed room for HKD 80-100 pr. nat. Der er varmt vand og aircon. Du kan nemt finde billigere, men servicen er måske også derefter.
Tsim Sha Tsui MTR stationen ligger 1 minuts gang fra disse bygninger. Her er der masser af små restauranter, forretninger og internetcafeér. Der er faktisk meget for en turist at kigge på.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 130 point
Dato : 03-04-08 16:58

Hvorfor kontakter du ikke den danske sømandskirke i HKG ???
Der er et præstepar + medhjælperpar (alle danske) der nærmest står i kø for at hjælpe dig, både før du tager derned og medens du er der.
De hjælper meget gerne, så se at besøg deres Hjemmeside først: http://www.kirken.org.hk/
Der er også et helt afsnit om hoteller osv. med priser.

Gå ikke glip af denne enestående chance, for at få virkelig god hjælp!!!!!!

PS: Jeg har været i HKG mindst 100 gange og altid haft god kontakt til sømandskirken (de er altså ikke specelt "Hellige", og de drikker gerne en øl eller to )

MVH

Godkendelse af svar
Fra : jakob20

Dato : 06-04-08 14:15

Tak for svaret viskinge. Det lyder rigtig spændende!