/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ingen Aprilsnar
Fra : svendgiversen
Vist : 763 gange
55 point
Dato : 01-04-08 20:07

Måske fordi jeg nu er pensioneret?
men jeg har ikke (mig bekendt) været udsat for, og har heller ikke hørt om, nogen Aprilsnar i år...

Hvem kan fortælle om gode 2008 Aprilsnar:

-I offentlige medier?
-Hvor I selv blev til grin??
-Hvor I narrede nogen???
-Eller en helt fjerde type Aprilsnar????

På forhånd tak, Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-04-08 20:10

Sogn herred og amt griner af mig, hvorfor.
April april, nej ikke hvad jeg ved af.
Men de griner og griner.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 20:11

X-Factor Heidi er blevet snydt for en masse sms stemmer ved semifinalen, TDC havde lavet en fejl

Det var en aprilsnar, som selv TDC troede på iflg. radioavisen

Du kan læse om det www.ekstrabladet.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 20:12

Vanen tro bød dagens medier på en masse pure opspind, der skulle markere den 1. april. Flere medier havde været fantasifulde med X Factor historier.

Ekstra Bladet og Politiken havde øjensynligt været i samme tænkeboks, for begge mediers læsere kunne tirsdag morgen læse, at Heidis exit fra X Factor skyldes en sms-fejl. Spøgen virkede så pålidelig, at TDC i løbet af dagen måtte udsende en pressemeddelelse for at bevise deres uskyld.

X-Factor musical
Det var dog ikke kun de to aviser, der havde brugt X Factor som inspiration. I P3's morgenshow kunne man høre et interview med Laus Højbye, der var blevet tilbudt rollen som Martin i en kommende X Factor musical.

Også BT havde X Factor på programmet. I hvert fald fortalte de deres læsere, at Thomas Blachman nu havde skiftet jobbet som dommer i programmet ud med rollen som åndelig vejleder hos Ny Alliance.

Popstars og fodbold
Også Popstars kunne bruges som inspiration for en aprilsnar. I Urban kunne man i hvert fald læse, at Popstars-Jon nu skulle danne et nyt band sammen med en deltager fra Paradise Hotel.

Hos Nyhedsavisen var dagen i fodboldens tegn, da de fortalte historien om Morten Olsens farvel til landsholdet.

fra ekstrabladet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-04-08 20:13

Regionalradioen her til morgen fortalte om broklap på Storebæltsbro

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 01-04-08 20:14

Lavede en på mine venner, ; Morten olsen var stoppet som landsholdstræner :P

Accepteret svar
Fra : maler-fidusen

Modtaget 65 point
Dato : 01-04-08 20:34

Jeg lavede denne her på mine chat venner....
********
Sikken en dag... Må simpelthen dele den med Jer:

Vores nabo har kaniner. Søde, bløde vamsede kaniner...ligesom vi selv har....

Men, men, men... Vi har hunde. Store altid-sultne hunde. -Med jagtinstinkt....

Kan I se hvor det bærer hen???!!!

I morges da jeg ville lukke hundene ind efter deres morgen-tissetur i haven, blev jeg mødt af følgende syn: En yderst stolt hund med et styks kanin i munden. Jeg gik totalt i panik!! Råbte og skreg at den skulle slippe sit tag, hvilket den efter lidt tid gik med til. Jeg undersøgte hurtigt kaninen, men det var for sent. Eneste trøst var, at der ikke var blod, så kaninen har højst sandsynligt ikke mærket noget. Hunden har, som hunde gør, aflivet "byttet" hurtigt og smertefrit.

Dette ændrede ikke på, at jeg har en nabo der sidst på eftermiddagen kommer hjem til et kaninbur der nu er reduceret med et medlem...Jeg fik det SÅ dårligt. Min mand kom til og så hvad der var sket. Han var også nogenting rystet.

Og nu ved vi godt, at man ikke kan erstatte en elsket kanin...Men i vores panik, gik vi på nettet og fandt, at der en times kørsel fra os var nogle der havde en kanin med de samme farver til salg. Vi sad længe og diskuterede om det var etisk korrekt, og vi blev enige om, at vi ville købe en ny kanin, og sætte i buret. Vi ville så fortælle det til forældrene, men så kom naboens børn ikke hjem til et bur der manglede en kanin. Som sagt så gjort!

Vi fik hentet ny kanin, og indrømmet, lignede den usandsynligt meget den afdøde kanin. Vi satte den ind i buret.

Da vi kommer hjem igen, ringer skolen for at fortælle, at vores datter er kommet til skade med sin fod. Ikke alvorligt, men de syntes lige at vi skal køre en tur på skadestuen med hende. Det trækker ud på skadestuen...Og vi glemmer alt om kaniner!!!

Da vi endelig kommer hjem, fortæller vores ældste datter, at hun har været sammen med naboens datter.

"Gud, kanin!!" Nu kom vi i tanke om det...SHIT!!

Vores datter fortæller videre: "Ja, mor. Det er helt vildt mærkeligt. Ninka døde i går aftes. Han blev begravet i deres have...-Og da vi kiggede i buret i eftermiddags, var han kommet tilbage!"

Mmmmmm...Må nok lige for en sikkerheds skyld nævne, at historien var opdigtet Aprils nar.....Det er en gammel vandre-fortælling. Men første gang jeg hørte den, var jeg først rystet - dernæst flad af grin Håber at nogle andre også får en lille griner Det kan man godt engang i mellem have brug for. Alt er pure opspind! hæ hæ hæ -----

Knus og solskins hilsner fra mig som trængte til en griner '''' håber ikke i tager det ilde op

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 20:40

Alt imens jeg læste historien tænkte jeg ... jeg vil til enhver tid godt kunne kende mine kaniner fra andres...

Men en sjov historie.

For mange år siden passede jeg min venindes undulat, tak skæbne den kradsede af, jeg overvejede også at købe en ny uden at sige det, men fik da taget mig sammen til at ringe hende op og sige det, ... godt jeg ikke købte en ny, for hun var slet ikke interesseret i at få en ny.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 01-04-08 21:04

Den her er nu også meget sjov

http://www.jv.dk/artikel/373886

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 01-04-08 21:06
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-04-08 21:20

Så hørte jeg den første herfra. Vor nabo var lige på besøg:
Det forlyder lokalt at vort nationale klenodie Dybbøl Mølle er solgt til tyskerne...

Bekræftes af borgmesteren i vor nye storkommune:
Faktisk er det jo deres fordi de vandt krigen i 1864...

Den var lidt for tyk, også for vor kære nabo, Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-08 21:45

Jeg boede for år tilbage i stueetagen i et hus der var så stor at jeg lejede et værelse ud til en lettere fordrukken ven en morgen da det bankede på døren gik han ud og lukkede op snakkede med nogle (ku man høre ) og lukkede døren igen hvorefter han satte sig ind i stuen.Jeg gik ind og spurgte hvem det var og han sagde nåh ja det er politiet der står derude og vil snakke med dig Jeg tænkte ja ja det er godt med dig men gik dog ud og åbnede døren. Der stod to store politimænd og spurgte om jeg var den de søgte Lettere chokeret bekendte jeg at den var god nok og så drejede det sig bare om en banal skramme på en bil fra genboen som de ikke lige havde tid til at undersøge da det skete så derfor kom de først den dag.Jeg Skyndte mig ind og skældte min ven ud for hans måde at fortælle at der var politi for at opsøge mig .

Et stykke tid efter blev det den første april Det bankede på døren og jeg hørte igen min ven snakke med nogle ude ved døren Han kom ind og sagde nu er panserne derude igen og nu er du vist blandet ind i et eller andet der ikke er så godt Mit hjerte røg sådan ca op i halsen og jeg måtte virkelig tage mig sammen før jeg var klar til at åbne døren .Da jeg åbnede stod han bag mig og råbte aprilsnar Der var ingen ved døren Da jeg var kommet mig over hans SPØG tænkte jeg så det knagede på hvordan jeg ku få ram på ham Jeg sagde at den måtte skylles ned om han ikke hentede en stribe øller ovre hos bageren Han tog afsted og jeg sprang ud i køkkenet tog brød frem og den store brødkniv og en masse ketchup som jeg smurte ud over min hånd og skærebrædt samt kniv og ventede og ventede og ventede og imedens stod jeg der og så på min"blodige" hånd som skulle Aprilsnar-skramme vennen men måtte skylle det hele af inden han kom da jeg var blevet helt svimmel ved synet og tanken om "at hvis det nu var alvor "Der var sku dømt 1-0 til ham

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-08 02:08

Svendgiversen hvorfor bladrede du ikke rundt på Kandu ? Så var du stødt på mit spørgsmål: http://www.kandu.dk/spg119449.aspx et par stykker hoppede i med begge ben

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-04-08 07:41

Igår havde min datters lærerkollega kommet ind i sin klasse, og havde sagt at om lidt ville der komme en sundhedsplejerske ind for at tjekke klassen for fodvorter, men at hun ikke ville have meget tid, til at gennemgå dem, så det var kun den højre fod der ville blive kikke på.

Samtlige elever sad så der med en bar fod på bordet og ventede et stykke tid, indtil læreren sagde

APRILSNAR

Kommentar
Fra : zith

Dato : 02-04-08 09:23

hehe lol..

Kan godt li o.v..n's hehe

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-04-08 09:26

Tak for svaret maler-fidusen.