/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor er Algade i Middelfart
Fra : thoustrup
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 01-04-08 19:26

På AO i folketællingerne fra 1916 i Middelfart købstad kan jeg ikke finde Algade. den findes god tnok i folketællinge fra 1906. og jo den findes også i dag.
Første vej i 1916 er Bogensevej.

Steen Thoustrup

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-04-08 19:49

Det kan være at ingen boede i Algade det år.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 01-04-08 20:01

øh, nej for dem jeg leder efter, boede på Algade ifølge kirkebogen i 1916. og Algade er faktisk en hovedgade i Middelfart, i dag er Algade byens store gågade, og hele gade består af rigtig mange og gamle huse, og der har boet en masse mennesker på Alade i langt over 100 år, hvis ikke 200 år, Tinghus, rådhus og en masse gamle bygninger i det officielle Middelfart.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-04-08 20:05

Se lige på sidenr. i ft. mangler der sider?
De laver af og til fejl på arkivet.
Det er min og andres erfaring.
Eller skriv til dem og efterlys Algade.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-04-08 20:06

Hej
Jeg har lige set i lokalbogen med kort over Middelfart. Algade er en del af en gennemgående vej langs havnen. Kommer fra Odensevej, det næste stykke hedder Østergade, som så går over i Algade omkring Sct. Nicolaj Kirke - som vel hører til i den ældste bydel af Middelfart.
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-04-08 20:39

Jeg har lige set lidt på Middelfart 1916,
om Algade skulle ligge forkert i rækken,
uden held. Men godt 2200 opslag kræver
tid og gid, det manglede lidt her.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 01-04-08 20:54

I 1916 var sindsygshospitalet nærmest en by i byen, fra opslag 982 til 1098, er en lang sindsyg liste, så der imellem skal I ikke lede.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-04-08 21:02

jeg har tjekket ja.... mange sider i folketællingen på AO % resultat for algade
jeg tror algade mangler på AO.skriv til dem
det er ikke den eneste gade der ikke er med på AO der mangler også gadenavne fra andre byer
bla. københavn.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-04-08 10:58

hej
statshospitalet ligger det ikke i algade??
hvis skal du se i der ?
prøv at kontakte middelfart museum det kan være de kan fortælle dig hvor algade var at finde i 1916
http://www.middelfart-museum.dk/component/option,com_frontpage/Itemid,1/lang,da/

senta

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-04-08 16:15

Jeg har fundet dette: Store Adelgade i Middelfart er byens hovedgade/gågade, men kaldes nu Algade

Kan det hjælpe lidt?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 02-04-08 16:37

til rosekamp

Det passer sikkert, men fandt du vejnavnet på AO 1916, jeg gjorde ikke, den skulle ligge mellem Smedegade og Strandvej, hvis mit alfabet virker, hvor fandt du Store Algade?

ang. Sindsyghospitalet, så gjorde jeg blot opmærksom på hvor på AO, hvor man ikke behøvede at kigge igennem.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-04-08 16:43

Jeg søgte på google. Jeg aner ikke hvad AO 1916 er - sorry. Jeg tænkte bare det måske hjalp at vide at vejen tidligere havde heddet noget andet. Det var på DIS Danmark: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,23438,23565

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 02-04-08 16:55

AO står for Arkivalieronline.
Kirkebøger og folketællinger på nettet.

http://www.arkivalieronline.dk/

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-04-08 17:25

jeg har set AO. folketællingen igennem efter algade den er
Citat
ikke
med i 1916

Citat
jeg kan ikke finde den

jeg er ikke helt klar over hvad gaden hed hvor det gamle Sindsyghospitalet lå i 1916,
men der var mange boliger i området om de alle hørte til hospitalet er så et ?

Senta

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 02-04-08 17:53

Sindsygshopitalet er IKKE en del af Algade, jeg skrev det kun fordi, at ingen af jer skulle lede alle sider igennem, hvis der var nogen der ville kigge Middelfart igennem. Så jeg skrev blot en lang række opslag man roligt kunne springe over.