/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Cybercity telefoni
Fra : axelbjarne
Vist : 713 gange
200 point
Dato : 01-04-08 15:43

Cybercity telefoni?

Jeg er i tvivl om cybercity telefoni - fordi der skal jo være en bærelinie til bredbåndsforbindelse.

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand_og_telefoni/det_faar_du/saadan_fungerer_det/

med venlig hilsen
axelbjarne

Kommentar
Fra : Technotang

Dato : 01-04-08 16:28

Jeg har cybercity telofoni, der var lidt problemer i starten men det kører fint nu.
Og en af mine venner har også fået det, det virker nu. Efter de har modtaget 3 routere med fejl.
Så bedøm selv :')

/Technotang\

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 01-04-08 16:58

Forbindelsen som kommer fra centralen i øjeblikket og går ind til mit skillefilter, skal den flyttes over i routeren og så vil den virke både på telefonforbindelsen og bredbåndet....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-04-08 08:44

Jeg havde lidt start problemer hos Cyber, og ligesom Technotang, havde jeg et routerproblem, så jeg fik en ny router, og siden har det bare kørt!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 02-04-08 08:49

Det jeg egentlig efterlyser, det er hvordan er den telefoniforbindelse de tilbyder. Hvis det er IP-telefoni, kan den jo ikke bruges, fordi i øjeblikket har telefon ved Tele2, som virker som alm. telefon, og samtidig bærelinie for mit bredbånd. Sådan skal det jo blive ved med at være.

mvh.
axelbjarne

PS.: Mangelfulde oplysninger, når jeg spørger ved Cybercity....

Accepteret svar
Fra : aaron

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-08 16:44

I øjeblikket har du en forbindelse, der bliver delt i dit skillefilter med telefon til den ene side, og internet (bredbånd) til den anden (routeren). Hvis du vælger Cybercity-telefoni, skal du flytte din telefon over i routeren. Det kræver måske en ny router, som har 1-2 telefonudtag. Den får du af Cybercity. Du kan bruge din almindelige telefon, der kræves ingen speciel IP-telefon. Der kan måske være lidt bøvl, hvis du skal have flere telefoner rundt i huset. Så kan du blive nødt til at lave en slags "fordelerstation", da alle telefoner jo skal køre på routeren. Dit gamle telefonstik kan jo ikke længere bruges, i hvert fald ikke "ud af huset". Jeg kører selv med Cybercity-telefoni, og det kører fint.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-04-08 19:22

Tak for svaret aaron.

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 06-04-08 11:02

OK, tak for pointene. Håber du kunne bruge det til noget.

/aaron