/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
IP telefoni
Fra : Sunnyman
Vist : 850 gange
70 point
Dato : 01-04-08 12:11

Jeg har nu brugt Debitel-Ip i et godt stykke tid................ Og ærligt, så er jeg sku godt trætte af dem

Kvaliteten af samtalerne er elendig.

Deres service er elendig... Deres kontakt nummer bliver aldrig besvaret, emails skal man rykke for svar flere gange ligeså.

Nogle af jer der har de samme problemer med Debitel ?

Kan i anbefale en IP udbyder hvor kvaliteten og servicen er god ?

Takker fra en frustreret........

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-04-08 12:21

Ja, vi har IP. ved TDC, og det er prima.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 01-04-08 12:36

Depitel er generelt meget dårlige til service og det hele.

Men mit bud ville da også klart være TDC

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-04-08 13:41

Jeg har www.Fullrate.dk internet og telefon.
Det virker meget godt.
Der er vist flere der kan tilbyde det samme.
vh ben

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 03-04-08 07:22

Nu er jeg bosat i Spanien,

Så jeg er nødt til at have en IP udbyder der ikke kræver internet hos dem også....

Men der må vel være nogle der har bedre kvalitet og service end Debitel ???? (ja det har alle andre vel med den elendighed debitel yder)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-08 09:27

IP er jo basseret på Internet

Citat:
Nu er jeg bosat i Spanien,
Så jeg er nødt til at have en IP udbyder der ikke kræver internet hos dem også....
Citat slut

Umiddelbart er der ikke noget direkte logik i de udsagn.
Det lyder i retning af "Jeg bor i københavn, så derfor er jeg nød til at have bil uden anhængertræk"
(undskyld min humor)

Hvis det bare er er et Telefonnummer til IP telefoni, er der da firmaer som musimi.dk
Samtalen kan afvikles over en PC, eller du kan sætte en adapter på der i store træk er lige glad med hvilken internet forbindelse den puttes ind på.

Er det den retning dit spørgsmål går?

vh Ben

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 03-04-08 09:52

Hej Ben,

Jeg synes da det lyder ganske logisk...... Jeg kan jo ligesom ikke få TDC bredbånd eller Fullrate bredbånd i Spanien.
Og da både Tdc og Fullrate kun udbyder IP telefoni i forbindelse med deres eget bredbånd, er jeg jo ligesom afskåret fra det.

Du har ret i at det bare er et telefonnr jeg skal have, da jeg har adapter til IP telefoni.
Som tidligere skrevet har jeg ligenu Debitel... Men det er sku lige til at lukke op og puste grise i.

Så jeg mangler svar fra nogle som har gode erfaringer med Ip udbydere som tilbyder Ip telefoni uden at skal have bredbånd ved dem også.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 70 point
Dato : 03-04-08 10:16

Så skulle jeg lieg stille mine øre... ind på hvad du mente

Så prøv at se denne side, der skulle være rådgivning om dette emne. Jeg har selv haft Musimi før jeg flyttede og fik fullrate. De var helt ok det kørte bare og meget god information om forbrug mm.

Her siden, derer ehlt sikkert flere andre:

http://www.voipbloggen.dk

vh Ben

Kommentar
Fra : zith

Dato : 03-04-08 10:27

siden du er bosat i spanien hvad så med at få noget fra en spansk udbyder?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-08 10:35

Jeg tror ikke Sunnyman ønske om et spansk nummer.
Hvis man avender en dansk nummer, har man jo lokal dansk pris, når det er indgående opkald vi dansk fastnet.
Men der skulle jo ikke være noget til hindre for at man har flere forskellige IP telefoner i samme bolig.
vh ben

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-04-08 11:46

Du kunne jo altid installere SKYPE, men det fordrer at du har din comp.tændt.

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 03-04-08 11:49

Jeg har både Spansk og Dansk IP nr.

Men som Ben skriver, så er fordelen ved et Dansk IP at familie og venner ringer til Lokal takst til os hernede.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-04-08 12:40

Jeg ville henvende mig til Telsome.
De hjar en lkille boks der Uanset hvad og hvor du er i verden tilkobler til en af deres servere og den vej opretter forbindelse - så hjvor boksen er og der er internet på - virker dette !

http://www.telsome.dk/

Simpelthen - Har du en IP = så har du tlf!

Kommentar
Fra : bite

Dato : 12-04-08 08:53

Jeg bruger også et uafhængigt selskab. Jeg har internet hos Cybercity og telefoni hos telsome. Det fungerer upåklageligt og kvaliteten og servicen er høj. Prisen er 20 kr i abonnement om måneden

Godkendelse af svar
Fra : Sunnyman

Dato : 12-04-08 09:34

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

VOIP bloggen er et godt forum