/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæneklipper
Fra : 9060
Vist : 991 gange
500 point
Dato : 31-03-08 21:16

Hvad skal jeg stille op med en plæneklipper med B&s Motor der står og kører op og ned hele tiden Det er en med pumpekaburator altså sådan en gummibold jeg trykker på

Nogle der kan hjælpe??

Accepteret svar
Fra : cool2000000

Modtaget 510 point
Dato : 31-03-08 21:24

Hej.

er der noget galt så:

Det er højst sandsynligt i membramen, der sidder mellem tank og "karburatoren", du skal finde fejlen. Den virker både som svømmer og strålespids i en normal karburator. Prøv at rense den eller købe en ny.

Vil fraråde dig at justere på fjedrene da de bestemmer hvor hurtigt motoren roterer og hvor kraftigt belastnings reguleringen skal virke. Det sidste kan godt bevirke at motoren går op og ned i omdregninger hele tiden.

Altid tøm tanken før du sætter grønthøsteren i vinterhi. Benzinen danner en gummiagti hinde der gør at membramen ikke fungerer ordenteligt, herunder giver de symtomer du beskriver.

Håber dette kan hjælpe dig ellers er du velkommen til at spørge igen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 21:26

Det er helt sikkert Membranen der sidder mellem kaburatoren og benzintanken der er blevet slap hvilket de gør efter et par år eller 3 .Det kan også være en løs tank ,hvilket er sjældent,og det skyldes så som oftest at kniven er ude af balance som den bliver ved at ramme sten jord og grus .Det er altid en god ide at skifte olie slibe kniv afveje kniv (så den er i balance )rense Tændrør luftfilter (hvis papir nyt) og at selve knivkassen er renset og gerne smurt med f.eks.spildolie før den henstilles for vinteren.

Mvh SunoFisken Det arbejder en del med småmaskiner

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 21:28

obs det kan også være den lille af fedrene der har det med at knække.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 21:31

Nå cool du kender også til de maskiner ses De satans membraner der er det godtnok bedre med den anden type kaburator med svømmerhus

Godkendelse af svar
Fra : 9060

Dato : 31-03-08 21:31

Tak for svaret cool2000000.

I er begge kommet med nogle ideer, jeg får ikke kikket det efter idag, men vil godt have lukket spørgsmålet, jeg vender tilbage hvis jeg er i tvivl om noget. jeg opretter til dig Sunowich for i har jo skrevet samtidig

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 21:37

Takker og Bukker men cool kom jo egentligt først