/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Heinrich Böll
Fra : Shiva22
Vist : 906 gange
40 point
Dato : 31-03-08 19:24

Hej jeg vil utroligt gerne forske i min slægt, men ved ikke hvordan man gør...
Jeg ved jeg stammer fra Heinrich Böll, og dennes tyske familie, men mere end det ved jeg ikke...
Jeg ved der er andre her i landet som også stammer derfra, og som stadig bærer navnet, men har ingen anelse om hvordan de kan findes...
Så vidt jeg er blevet informeret, har to derfra været forstandere på en efterskole på samsø, men mere ved jeg ikke..
Er der nogen som ved hvordan man dog kommer igang med det, og hvad man evt kan gøre...
Eller nogen som ved noget om Heinrich Böll, udover det som står skrevet på Wikipedia

Mvh Shiva

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 31-03-08 21:01

jeg kendte engang for mange siden et par der hed helge og birthe bøll,de boede i århus og flyttede senere til sverige,ved ik og det siger noget ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-08 21:11

Det er noget med at søge i kirkebøger Prøv at kigge under slægtsforskning

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-08 22:05

Der er flere hundrede Böll i Tyskland...
og det fremgår vist ikke af Wikipedia hvad hans forældre hed?

Så du bliver nok nødt til at angive et par Böll navne mere...
Hans far? og helst også hans farfar?? Svend

Kommentar
Fra : Shiva22

Dato : 31-03-08 22:14

Så vidt jeg har fundet ud af, hed hans far Viktor Böll og moren hed Maria née Hermanns..

Mht helge og birthe bøll så det ikke utvivlsomt, da jeg har fam i norge som bærer navnet, men de ved ikke mere end jeg...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-03-08 22:27

Han her er jo for gammel:
"
Victor Boll Birth: 18 MAR 1864 Katholisch, Otterberg, Pfalz, Bayern
Father: Petri Boll Family
Mother: Amaliae Grandpair
"
Bare vi havde Viktors far, Svend

Accepteret svar
Fra : kkartdeco

Modtaget 40 point
Dato : 31-03-08 22:27

Hej Shiva

Du bliver nødt til at starte med dig selv, og dine nærmeste.

Hvor langt tilbage i tiden kender du din familie??
Forældres navne og fødesteder
bedsteforældres navne og eventuel Vielsessted

Hilsen Kasper

Kommentar
Fra : Shiva22

Dato : 31-03-08 23:12

Tja ved sådan set ikke ret meget, men det var da en start at finde ud af det mht min nærmeste familie

Godkendelse af svar
Fra : Shiva22

Dato : 01-04-08 12:25

Tak for svaret kkartdeco...:)