/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Bredbånd falder ud ....GRRR
Fra : frumøller
Vist : 692 gange
100 point
Dato : 31-03-08 19:18

Hej med jer!

Jeg har et dødirriterende problem - mit bredbånd falder ud med mellemrum, sådan ca. hver anden måned er det helt dødt. Ind imellem kan jeg som regel holde det kørende ved at hive stikkene ind og ud af boksen (modem), så kører det lidt igen for til sidst at falde helt ud.

Jeg er TDC kunde - 4 Mbit. Ringer så til Hotline, som aldrig kan fikse det, uden at der skal en montør ud - som regel med en uges ventetid -- SURT SHOW. Montøren ser jeg aldrig, når tiden er der, ringer han bare fra 'centralen' (hvad det så er ?) og siger hver gang, at nu er det fikset.
ÅRSAG: TDC kablerne kan ikke klare presset.

Jeg bor i Hillerød, cirkus midt i byen - på en meget lille villavej, hvor der ikke er kabel m.m.

Mit spørgsmål er: HVEM ER BEDRE END TCD, OG HVEM KAN LEVERE MIG STABILT BREDBÅND?
Cybercity og de forskellige lejer sig jo ind på TDC's kabler, og så er jeg vel lige vidt?

Hvem har et bud?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-03-08 19:22

Citat
hvor der ikke er kabel m.m.

Hvad har du så?
TDC har et problem med hastigheden, de presser den for højt op,
hvilket et gammelt ledningsnet ikke klarer.
Be om en lavere hastighed, det virker. Ved det fra andre med samme problem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 19:26

Citat
Jeg er TDC kunde - 4 Mbit

Brug telias usb - du betaler nok ca det samme

http://telia.dk/privat/produkter/mobil/mobildata/

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 31-03-08 19:46

REFI:
Jame...n bruger Telia ikke TDC's kabler? Hvis de gør, hjælper det jo ikke en dyt! Eller hvad mener du?

TEIL:
Det er også, hvad montørerne siger, men hvorfor sætter de så hastighederne op? I lørdags gik jeg fra 2 Mbit op på 4 - sådan bare VUPS! Resultat: Forbindelsen faldt sel'fø'li ud ...
Ringede til Hotline, samme smøre: Der kommer en montør 7.4. GODDAW-do, blev sur - det forstod han! (Den stakkel, han kan jo ikke gøre for det ..). Nå'e, men hvis jeg slukkede for boksen/modemet i 2 timer, ville han prøve, om han kunne få mig på - det har jeg så været siden, men hvor længe?

Hvor meget vil du mene, jeg skal gå ned i hastighed for at have en STABIL forbindelse?

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 31-03-08 19:49

Teil

Glemte lige at sige, at der er nul og niks på min vej, kommer heller ikke noget, der er kun 12 huse på vejen - for dyrt ---

Jeg får bredbånd ind gennem tlf.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 19:58

Citat
Jame...n bruger Telia ikke TDC's kabler

NEJ - der er INGEN kabler - det er Mobilt bredbånd

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 31-03-08 20:03

Refi

ØØHH Mobilt bredbånd - lyder spændende - har hørt om det, men ved ikke rigtigt, hvad det går ud på - skal lige ind på siden og 'snuse' ---

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-08 20:08

Tilbage til 2 MBIT så kører det igen.
Jeg har venner med præcis samme problem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-03-08 20:09

refi´s forslag er slet ikke dumt, en god mulighed.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 20:12

Tryk på linket OG LÆS....

PS - TDC har det vist også til samme pris

Og tag dig ikke af de viser en Notebook - det virker også på en stationær

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 20:13

PS...

Og det virker med garanti 100%

Vi bruger det selv på en notebook som er med i bilen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 20:16

Selv skype fungerer udmærket

Kommentar
Fra : frumøller

Dato : 31-03-08 20:34

REFI

Tak! Jo, jeg har lige været inde for at kigge, gumler lige på det ... kan bare ikke lige her og nu hitte det på plads. Jeg har både fastnettlf. og mobil hos TDC, er ikke helt med på, om jeg også skal skifte det over - hvis altså --

Tror lige, jeg ringer derind i morgen - eller sender en mail for at høre mere ...

Jeg har både en stationær og en bærbar, og det kunne altså være lidt lækkert sådan engang imellem at have den 'lille' med på farten ... hehe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 20:42

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 20:45

http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/internet/mobilt_bredbaand/

Sonofon har det også

TDC ligeså - men det dækker IKKE optimalt endnu...

Godkendelse af svar
Fra : frumøller

Dato : 31-03-08 22:07

Tak for svaret Teil.
Indtil jeg får sat mig ind i det mobile 'stads' - har jeg valgt at gå ned i hastighed, som du anbefalede. Har lige ændret den hos TDC. Jeg kan ikke undvære min forbindelse, derfor.

TUSIND TAK FOR SVARENE. G-u-t-t-e-r-m-æ-n-n-e-r all the over ....