/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Benpresse
Fra : Junkboxs
Vist : 658 gange
50 point
Dato : 31-03-08 18:57

Jeg har et spørgsmål omkring benpres (hvor man ligger på en bænk og man løfter en stang med vægte i begge ender - set ved fx træning af boxere, evt. med en hjælper).
Jeg har hørt når folk snakker om hvor meget de kan løfte siger de, at de kan løfte fx 90 eller 120 kg. - men der må vel ligge en standart for hvor meget man skal løfte af gangen, for det er jo hårdere at løfte 90 kilo over sit bryst 10 gange end 120 en enkelt gang. Hvilket antal skal man kunne løfte vægtene, før man kan sige at man kan tage fx 120 i benpres. 10 gange? Nogle der kender de præcise standarter(helst med henført kilde - tak)?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-08 19:59

Benpres er en øvelse hvor du sidder på et flytbart sæde, og sparker fra.
Bænkpres er den øvelse du henfører til:
http://www.getbig.dk/vis_artikel.php?id=10
Søg google med ordet bænkpres
Hvis der er tabeller, er det nogle hjemmelavede, for man kan ikke stille det sådan op, som du skriver.
Men generelt bruger man en vægt som du feks. kun kan klare ca 6 gange, og så øger du dine musklers omfang. Bodybildertypen.
Hvis du derimod har en vægt på som du feks kan klare 30 gange, ja så øger du mest din smidighed og udholdenhed.
En kan lide moderen og en datteren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-08 21:12

Jeg har spurgt en der går i fitness og bruger benpres og han svarede følgende:

Citat
men har fået afvide af de andre og trænerene at man skal tage 4 til 8 gentagelser.. for at opbygge en større muskel masse. mere er uden den helt store virkning. og så tager man 4-6 sæt cirka..

Citat
men har fået af vide af de andre og trænerene at man skal tage 4 til 8 gentagelser.. for at opbygge en større muskel masse. mere er uden den helt store virkning. og så tager man 4-6 sæt cirka..

Håber det kan bruges??

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 01-04-08 18:20

ups, selvf. mener jeg bænkpres - undskyld, havde bare lige snakket om benpres inden og det var ikke kommet ud af systemet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 18:23

He he, men ham jeg spurgte vil nok stadig svarer det samme.. håber du kan bruge det, for jeg forstod nu ikke meget af det