/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftede filer forsvinder
Fra : leob
Vist : 1795 gange
200 point
Dato : 31-03-08 16:08

For nogen tid siden spurgte jeg, om der nogen, der havde en ide om hvorfor mine vedhæftede filer (f.eks. .doc og pdf-filer) og billedfiler i tekstfeltet på mine e-mails ikke altid kom frem til nogle af modtagerne.
Andre modtagere kunne godt se og bruge nøjagtig de samme mails.
Det var der ingen løsning på.

Nu har jeg fundet en del af løsningen:
Når jeg på min XP Pro og med Outlook 2003 laver en mail, kan jeg vælge mellem 3 forskellige meddelelsesformater: HTML, RFT og ”Almindelig tekst”.
Hvis jeg bruger ”Almindelig tekst”-formatet kommer vedhæftede filer m.v. tilsyneladende frem til alle modtagere.
Bruger jeg derimod et af de to andre formater sker det, at tingene forsvinder.

De har forskellige anti-virus programmer og firewalls, men bruger vist alle sammen Outlook Express i én eller anden version.
Det er altid hos de samme modtagere, at det går galt.
Der er, for mig, ingen tvivl om, at det er en speciel indstilling i disse modtageres e-mail program, der afviser.
Er der nogen, som kan fortælle mig hvordan jeg skal hjælpe disse modtagere (hvor ingen af dem er særlig gode til EDBsk)?
leob

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 31-03-08 16:16

outlook express - for at modtage vedhæfninger skal der flueben væk i :

funktioner - indstillinger - sikkerhed - tillad ikke vedhæftede filer osv osv og samme i vis ikke billeder

desuden skal html være slået til for at se billeder

og - for at se pdf filerne skal de have en pdf reader ( for eks foxit)

http://www.pcworld.dk/download/77/1493

doc. filerne kræver de word - works eller office installeret

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 31-03-08 16:44

Hvis modtagere kan se en "nedtonet clips" følger du som miritdk har beskrevet, check med modtagere under alle omstændigheder, da de nyere opdateringer som regel tilvælger ting, og ikke fravælger disse,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-08 16:46

og så et lille hint - af og til fjerne windows eller udbyder vedhæftede filer (næsten) - de dukker som regel op hvis man klikke på videresend

Kommentar
Fra : leob

Dato : 31-03-08 17:53

miritdk
Citat
outlook express - for at modtage vedhæfninger skal der flueben væk i :
funktioner - indstillinger - sikkerhed - tillad ikke vedhæftede filer osv osv og samme i vis ikke billeder
desuden skal html være slået til for at se billeder

Det prøver jeg at maile til dem og håbe, de kan finde ud af det
Jeg kommer tilbage (når de får fundet ud af det )
Det andet du skrev og i orden
frostys
Citat
Hvis modtagere kan se en "nedtonet clips" følger du som miritdk har beskrevet, check med modtagere under alle omstændigheder, da de nyere opdateringer som regel tilvælger ting, og ikke fravælger disse,

Det prøver jeg også at forklare dem
leob

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-08 02:08

Et lille ps.

RTF (Rich Text Format) kan læses med Wordpad som følger med Windows og ligger i:

Start->Tilbehør

..ellers finder der lidt flere værktøjer' hér:

http://www.snake.net/software/RTF/

..og er man nørdet nok? Så ka' man evt. skrive sin egen RTF reader i programmeringssproget: C

http://latex2rtf.sourceforge.net/rtfspec_45.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-04-08 02:34

Jeg tror ikke, at det var spørgsmålet, molokyle
Så vidt forstår på modtagerne, kan de godt læse teksten i mails med RTF (men du sætter mig da i tvivl).
Det de ihvertfald ikke kan, er at se vedhæftede filer, hvis hele mailen er skrevet i RFT.
leob

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 02-04-08 13:12

Tak for svaret miritdk.
De har ikke endnu fundet ud af at rette det, men de forventer nørd-besøg senere.
Jeg er ret sikker på, at du (og frostys) har ramt noget eller det hele rigtige, så jeg afslutter tråden
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-04-08 23:57

tak og ellers må du tilbage her