/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pcouffin device
Fra : Keldd
Vist : 1251 gange
500 point
Dato : 31-03-08 13:57

Med Vista, sker der ting og sager.
Det sidste den har fundet på er, at ville installere "pcouffin device".
OK, det sagde jeg ja til, og tænkte det er noget med sikkerheden, eller andet mystisk man
ikke har helt fod på.
Så spørger Fru Vista, eller er det Hr? Om jeg har driveren til den på en cd, eller om Vista skal lede efter den på nettet.
Jeg har den af gode grunde ikke, da jeg ikke aner hvad det er.
Den kommer så tilbage og siger den kunne ikke finde noget, og fortæller mig jeg skal spørge fabrikanten.
Jeg gik så ind på Google,

Spywarefri's forum - mistanke om trojaner"Apple Mobile Device"=2 (0x2) "iPod Service"=3 (0x3) "ose"=3 (0x3) ... R3 pcouffin;VSO Software pcouffin;C:\WINDOWS\system32\Drivers\pcouffin.sys ...
www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40178 - Lignende sider

Og fandt ovenstående.

Det ser ud til at det er noget med Trojanere, måske der er en venlig Kandu'er, der ved lidt om emnet, for jeg har ikke nogen cd'er liggende med hverken Trojanere eller drivere på.
Mit Virussystem er AVG, og det plejer da at håndtere Trojanere i fin stil, så jeg synes Vista skulle forklare sig lidt mere, og jeg er stadig lidt sur på Vista, hovedsaligt fordi det gør systemet langsomt,
med alle de sikkerhedsforanstaltninger den sætter op, inden man kan komme videre.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-08 14:08

Hejsa Keld. Der er vist mange der har problemer med det device kunne jeg se på en simpel søgning. Det har noget at gøre med et brænderprogram eller filmkonverteringsprogram såvidt jeg kan se ved lige at skimme siderne der kommer frem. Har du installeret noget sådan for nyligt?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-08 14:30

Hej Tedd, long time no see.
Ja,for 3-4dage siden installerede jeg VLC mediaplayeren og
ConvertXtoDvd, hedder det, og laver så alt muligt om til DVD, modsat VLC som er en player,
der har de fleste Codecs indbygget.
På XP, har jeg brugt det længe, uden vrøvl, og hvis Vista skaber sig, har jeg ikke langt ned til havnen.
Kan der gøres noget eller hva'?
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 15:03

Ja - ignorer det

ET af problemerne med Vista er at sikkerheden ER ALT FOR HØJ...

Bill går i MEGET SMÅ SKO og tillader ikke hvad som helst i sit styreprogram...

Så når HAN ikke har "godkendt" det - dur det ikke....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 15:06

Problemet er at det program du har installeret IKKE understøttes af Vista....

Det har Bill besluttet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 15:07

Det vil IKKE blive sidste gang du løber ind i den slags.....

Der er utrolig mange programmer Vista NÆGTER at køre - desværre

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-08 15:51

refi:
Hvis skvadderhovedet så bare ville forklare sig, men der løber vi nok panden mod en mur.
Jeg kan ellers ikke se maskinen gør noget forkert, jo lidt langsom, men jeg er ved at både oploade og downloade ca. 7GB på 20 forskellige link, det skal jo sløve en smule, selvom der er Ram nok.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-08 16:00

Daaaavs keldd - hvis jeg var dig ville jeg vist da lige tænke mig om og få gennemgået den puter - for VCL playeren er en guldgrube for skidt desværre

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=808

afinstaller den player indtil videre for hulan da

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 16:10

I DETTE tilfælde er der ikke skidt....

Programmet virker på XP men IKKE på vista....

Den accepterer IKKE deres device drivere....

Så bliv ikke forbavset hvis din brænder pludselig ikke virker længere - den er "blot" overtaget at et brænderprogram der IKKE er gode venner med Vista

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 31-03-08 16:12

ConvertXtoDvd

Det er den der laver balladen...

VSO (softwarefabrikanten) har åbenbart IKKE betalt "smørepenge" til Bill

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-08 16:20

Refi
OK, jeg installerer Nero7, den fulgte med computeren,
så må jeg se om den kan brænde det jeg har brug for.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-08 16:22

Merit
Jeg har svaret dig privat, men jeg glemte at skrive,
at vi må finde en aften, til det du ved nok
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 16:25

HVIS der allerede er gået "ged" i din brænder - skal du lige lade Vista installere den igen....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-08 16:29

keldd altså

ps går det bedre med ------> fra sidst ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-08 16:29

hov tedd online her også ? han må være syg eller gået forkert daaaaaaavs tedd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-08 16:32

Refi:
Det tror jeg ikke, men jeg har en reserve hvis den skaber sig.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-08 16:35

mirit
Vil du værsgod opføre dig passende,
og helt bestemt føre en sober tone.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-08 16:40

ja

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-04-08 12:10

Ikke syg men min kæreste er taget på ferie til Tyrkiet og det giver jo tid til PC

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 01-04-08 12:37

Tak for svaret refi.
De småting jeg skal brænde, klarer jeg med Nero7.
Men alle de satans codecs, man skal bruge henad vejen, er da irriterende.
Hvis jeg opdaterer til versionen af Vista, den der kommer efter home, skulle det ikke lave problemer påstås det, men om det passer ved jeg ikke.
Og så synes jeg det er uforskammet, at Tedd ikke måtte komme med til Afrika, eller hvor det var,
uforskammet ja.
Hilsen keld