/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Strikkeopskrifter
Fra : Assist4dogs
Vist : 6031 gange
20 point
Dato : 31-03-08 12:30

Hej
Er der nogen der har en nem strikkeopskrift på strømper.
Jeg er nybegynder strikker og kan derfor ikke finde ud af svære opskrifter med for mange forkortelser.

Jeg kunne også godt bruge en opskrift på et sjal... også en nem en...

Hilsen Anita

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-03-08 12:34

der er nemme strømpeopskrifter her http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=119037

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-03-08 12:40

Her er mange opskrifter på sjaler og meget andet http://www.garnstudio.com/index_lang.php

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 30 point
Dato : 31-03-08 12:56

Den nemmeste strikkeopskrift på et sjal er:

Rundpind nr 8, tykt garn, strik ret frem og tilbage.... ikke rundt, at det er en rundpind, er for at maskerne kan være der.

Tag en maske ud i starten af hver pind, fortsæt til sjalet er stort nok

Et tip til når du strikker strømper.

Brug sammen med alm. strømpegarn, også gennemsigtig elastiktråd i ribben, så glider strømperne ikke så nem ned.

start med stømper uden mønster, jeg bruger selv sådan noget garn http://www.stofogsy.dk/product65-167.html det ser ret flot ud, og så er det sjovt, da mønstreret fremkommer som du strikker, og ikke to farver er med det samme mønster.

Hvis du finder en opskrift på 60 m - som jeg selv bruger- og du går i stå så spørg så skal jeg prøve at forklarer dig hvordan du skal gøre

Godkendelse af svar
Fra : Assist4dogs

Dato : 31-03-08 13:07

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 01-04-08 10:52

Der skulle vel ikke være nogen der har en strikkeopskrift uden forkortelser... evt med billeder... Det kan godt være at dem der er linket til er nemme... men jeg forstår dem altså ikke... jeg vil slet ikke vide hvordan jeg skal starte... altså jeg ved godt hvordan man slår masker op... men der står jo en helt masse tal og bogstaver... HJÆLP...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 11:17

Okay, vi bruger min, jeg har ikke tid lige nu, det er have vejr, men slå 60 masker op, strik rib -husk elastiktråden, strik rib i den længde du ønsker, strik derefter glat helt ned til hælen. Der strikker du glat frem og tilbage over 30 masker - 28 pinde ialt---

så er du beskæftiget et stykke tid, så vender jeg tilbage senere, eller skal vi aftale du skriver når du er nået dertil??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-08 11:20

Jeg prøver igen... Når du har strikker ribben, strikker du glatstrikening..dvs ret hele tiden, da du strikker rundt, du strikker ned til hvor hælen begynder... så stopper du med at strikker rundt og strikker kun på halvdelen af maskerne, der strikker du glatstrikning over 30 masker, 28 pinde

de 30 masker er bag på hælen