/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
pcp luftgevær ?
Fra : KasperSørensen
Vist : 2663 gange
40 point
Dato : 30-03-08 20:16

Skal bruge et kraftigt luftgevær, og vil helst have et pcp luftgevær.
Hvor der ikke er rekyl, og derfor skulle være mere præcist.

Min kammerat har et FX Gladiator, og det må gerne være kraftigere end det

Nogen gode ideer ?

Med venlig hilsen

Kasper

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-03-08 21:02

gamo hunter 440. godt nok et traditionelt luftgevær, men godkendt til jagt. det er noget der duer.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 30-03-08 21:41

hej Kasper - når du skal bruge et så præcist gevær, er det så til konkurrence-skydning? for skal du da have noget der virker - og så koster det. Til jagt skal det selvfølgelig også skyde præcis, men her handler det vel ikke om halve millimeter
hilsen kryds

Kommentar
Fra : KasperSørensen

Dato : 31-03-08 01:09

Hej igen..

Nej det er ikke til konkurrence-skydning.
Vil bare gerne ha noget der er 100 % i orden første gang..

Har prøvet at skyde med FX Gladiator, og det er super.
Men ville jo være sjovere at finde noget der er bedre end det min kammerat har

1000 tak for hjælpen indtil videre..

Med venlig hilsen

Kasper

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 31-03-08 06:18

Hej Kasper!
Hvis du nu lige fortalte, hvor meget du vil ofre på "pusterøret" bliver det lidt nemmere at råde dig
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : KasperSørensen

Dato : 31-03-08 07:16

Hmm.. Lidt svært.. Vil jo helst ha det bedste..

Har sat ca 15.000 af til projektet..

Da jeg intet har (flasker osv)

Med venlig hilsen

Kasper

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 31-03-08 10:22

er det til jagtbrug skal du jo op i den svære calliber (5,5mm), og da kommer du langt for halvdelen af det beløb, endda med kikkert.
Hilsen kryds

Kommentar
Fra : rasmus9921

Dato : 31-03-08 16:28
Kommentar
Fra : HansenHimself

Dato : 01-04-08 21:29

vis du kender jagt og fiskeri i bagsværd nede ved noget der hedder bindeledet. der er en vej der hedder det samme. deres våben er rigtig gode. min ven har en opgradering af FX Gladiator eren. de skyder rigtig godt!

Kommentar
Fra : HansenHimself

Dato : 01-04-08 21:59

P.S de sælger den der nede i jagt og fiskeri

Kommentar
Fra : ClayshooterPro

Dato : 01-05-08 17:47

Hej KasperSørensen er nybruger men er ved at have jagt tegn... Jeg ved ikke hvilket form for vildt du har tænkt dig at skyde... men for vilddets skyld syntes jeg ikke at det er i orden at bruge luftgevær... ved ikke hvor gammel du er eller om du har et gokendet våbenskab. men hvis du opfylder disse krav syntes jeg person´ligt at du skal købe en jagtriffel, haglgevær eller en salonriffel.
salonriflen skal værre med en ANSLAGS ENERGI PÅ E100 og på 200Joule til hare/ kaniner og fuglevildt. til større dyr må du selv lige læse lidt om... et god patronfabrikant er "Remington" med hulspids SKAL HA' EN KALIPER PÅ 22.MAGNUM de slår ikke så hårdt. mærke af salolnriffel må du selv vudere men brug i det mindste det eller haglgevær kal.12 eller 16 16 god begynder en italiener ved man altid hvad er "Berreta" er et godt mærke jagtgevær... men for vildtets skyld brug en af de to ting det er også billigere i ammunition...

http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=salonriffel&SektionId=4

Kommentar
Fra : ClayshooterPro

Dato : 01-05-08 17:50

Er også lidt federe men ordet "RIFFEL" HE HE COME GET SOME

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-05-08 18:09

->ClayshooterPro
Jeg ved ikke hvor gammel du er, men dit dit nick siger jo noget om det
Et godt råd på kandu----udtal dig aldrig med mindre du er helst sikker på hvad du udtaler dig om.

Kommentar
Fra : ClayshooterPro

Dato : 01-05-08 19:17

dabj... du har ret. jeg er 17. og har snart jagttegn. jeg ved jo ik helt hvad han vil med det men er det at skyde til måls kan han bare købe et luftgevær. men til vildt skal man vide noget om det det er sgu aynd at anskyde vildt. alle skde våben skal være låst forsvarligt inde

men du har ret er helt vild med at skyde men gør det så det ikke er til skade for enten vildt eller folk.

Ps. skyder ikke vildt da jeg ikke har jagttegn

Vennelige hilsner
ClayshooterProD)

Kommentar
Fra : ClayshooterPro

Dato : 01-05-08 19:22

kan se dit svar inde på spørgsmålet om de der dumme larmende fugle. glimrende ide) hvordan smager rågeunger?? lyder spændene

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-05-08 20:06

Hey ClayshooterPro
Normalt bruger vi ikke en persons streng til privat snak---men ok--du får lidt snor, da du er ny på kandu
Rågerunger smager nærmest som duer--guffe-guf.
Jeg har 50 års erfaring i jagt og synes dine indlæg er fornuftige nok---du skal bare huske at dine svar skal være klare og rigtige, da du ellers risikerer at nogle ryger over grænsen til det lovlige, og det kan de sagtens klare uden vores hjælp
Knæk og bræk---og altid til tjeneste
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 01-05-08 23:56

Hej "lerskyder" Husk lige på, hvor gammel man skal være for at gå alene på jagt (regulering)

Kommentar
Fra : ClayshooterPro

Dato : 02-05-08 09:25

Man skal værre 18 og ha jagttegn... går med far på jagt uden et gevær i hånden da jeg ikke har mitjagttegn...endnu)

Kommentar
Fra : sindsyge_baune

Dato : 02-06-08 20:03

min ven har en Logun-16, den sparker røv!! jeg vil stærkt anbefale dette pcp luftgevær, da det virkelig er et drømmevåben. Har selv en Hatsan 125 og en Diana 460 og har rimelig mange års erfaring med luftgevær, bliver 12 til sommer

dan-game.dk - den her hjemmeside til Logun-16

-Håber du finder noget der duer og er bedre end din vens:P

Kommentar
Fra : sindsyge_baune

Dato : 02-06-08 20:06

altså ikke 12 år, men får mit tolvte luftgevær til sommer