/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Sygdom West Highland White.?
Fra : Claus999
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 30-03-08 14:22

Hej.

Jeg har en West Highland White han terrier på 5 år.

Indtil fornyelig har den altid været meget livlig.

På den seneste er der dog sket en forandring.
For ca. 1 måned siden begyndte den at trække meget på det ene bagben, hvor den stort set ikke kunne støtte på det. Efter et par minutter var den helt frisk igen.

Denne situation har nu gentaget sig et par gange siden, dog er min hund de sidste par dage nu også blevet meget flov og slukøret. Han spiser godt nok mad, men er meget stille i sin adfærd. Ydermere står han nogen gange helt stille og piver voldsomt, som om han har smerter et eller andet sted.

Det er dog utrolig svært for os at vide hvor han har ondt.

Nogen der har nogen erfaringer eller anden viden vi kan bruge, inden vi opsøger dyrelæge.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-03-08 14:33

Ved ikke hvad han fejler......... Men vil da mene, at du måske burde have opsøgt en dyrlæge for længst, det er da synd at han har lidt så længe.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-08 14:38

Narh, DET er et dyrlægejob...

Det kan være lokalt, -noget med knæskal, -er han blevet undersøgt for sådan noget? Eller en forstuvning/brud..

Eller det kan være en eller anden parasit- eller infektionssygdom, -her tænker jeg på borrelia fra skovflåter, eller hjerte/lungeorm, som kan starte med alverdens forskellige symptomer. Hjerte-lungeorm kan han få hvis han spiser nedfaldsfrugt eller græsrødder eller hestepærer eller hvadsomhelst, der ligger på jorden..

Endelig kan det være en eller anden blodprop eller lignende...

Egentlig tror jeg mest på den første mulighed: -Patella Luxation..

Godkendelse af svar
Fra : Claus999

Dato : 30-03-08 15:04

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-08 15:15

Uuuha... kunne du ikke have ventet til I havde været hos dyrlægen? Jeg ville da gerne vide, hvad han fejler?

--Nå, men tak for accepten af mit svar...
Du må altså godt lige fortælle hvordan det går...