/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Longshine router problemer på TDC Pro@cc~
Fra : kalot
Vist : 435 gange
80 point
Dato : 26-02-03 10:18

Jeg administrerer netværket i en andelsbolig med 10 brugere der deler en 2Mb/512Kb ADSL linie via TDC Pro@ccess. Flere brugere ønsker at få åbnet porte til forskellige aplikationer, og det har vi ikke adgang til på den nuværende Speedstream router leveret af TDC. Da det er en bekostelig affære at få TDC til at åbne dem (950kr pr. ændring) besluttede vi os for at købe en Longshine LCS-883R-DSL-4F router, der skulle kunne hvad vi har brug for.

Routeren er købt, jeg har fået alle IP og DNS oplysninger fra TDC (konfirmeret flere gange), Routeren er blevet testet hos leverandøren, WAN 10Mb dioden lyser......men jeg kan ikke få kontakt til internettet. LAN delen fungerer perfekt, og jeg har tjekket at IP range dækker alle maskiner på netværket. Jeg har prøvet at skifte kabel mellem Router og modem (Siemens Xpresslink), men lige meget hjælper det. Jeg har sågar byttet routeren, men uden held. Flere telefonseancer med TDC og leverandør har heller ikke givet resultat. TDC kan pinge routeren, men jeg kan ikke pinge nogen.

Når jeg skifter til Speedstream routeren er der ingen problemer. Den eneste forskel er, at Speedstream routeren bruger et crossover kabel mellem den og modemet, Longshine routeren bruger straight kabel.

Når jeg har indtastet alle IP data under "Static IP", gemt og restartet, og vælger status fra menuen står der at WAN IP er 0.0.0.0 og Gateway er 0.0.0.0. Det begynder virkelig at gå mig på!

Nogen med lignene problemer eller gode forslag?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 26-02-03 20:33

Måske måske ikke, men Jeg har selv en router/switch af Edimax typen og har installeret denne type hao en del af mine klienter også.
Generelt er opsætningen overfor udbyderen den at routeren sættes til automatisk ip adresse. Udbyderen tilbyder 2 dynamiske adresser
Routern anvender den ene og konvertere så de bagvedliggende PCer's tcp/ip adresser via NAT.
Fordelen er at udbyderens standard udbud kan anvendes og at den bagved liggende mængde af PC kan være betydelige uden ekstra omkostninger
Er der fra udbyderen 2 dynamsiske tcp/ip så kan man i princip hægtes 2 routere op imod Adsl modemet hvor så 2 individuelle brugergrupper kan serviceres uden at disse kan crosslinke som det ellers et tilfældet med en switch kobling.
MVH OW

Kommentar
Fra : kalot

Dato : 27-02-03 09:42

Jeg har prøvet at sætte routeren op til at hente IP oplysniger automatisk, men det gjorde den ikke. Den kan sættes op til "Static-IP" og "Cable", og leverandøren bad mig prøve "Cable" indstillingerne, da man her kan sætte den til automatisk IP, men lige meget hjalp det.

Jeg glemte at skrive at 3 af routerens udgange går til 3 4-ports 100Mb switche (1 for hver opgang), som så fordeler nettet til beboerne. Jeg har prøvet at gå forbi denne switch, så jeg havde direkte indgang i routeren, men stadig ingen held.

Hmmmm....

Kommentar
Fra : soerenb

Dato : 04-03-03 10:53

Har du ATM eller Ethernet på Wan-siden? Speedstream 5711 er med ATM og 5781 er med ethernet på WAN siden.
Hvis dit abbonnement er etableret 2001, så har du formodentlig ATM - og det mener jeg ikke at Longshine LCS-883R-DSL-4F supporterer.

Jeg har set en god side, der har nogle gode beskrivelser: http://proaccess.jth.net/

Du finder også noget på http://proaccess.jth.net/proa/adsl5711.html der også beskriver lidt om opsætning af egen router.

Kommentar
Fra : kalot

Dato : 04-03-03 17:41

Sagen er klaret, jeg var bare ikke klar over, at routeren skulle sættes op til "Cable" connection istedet for "Static-IP". Stadigvæk underligt da vi HAR statisk IP, men pyt...lortet virker

Tak for deltagelsen!