/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
internetradio ha bredbånd ??
Fra : return
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 29-03-08 23:30

kræver en internet radio en bredbåndsforbindelse eller hvordan virken den ??

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-08 23:40

Du kan ikke høre internet radio med 56k modem, hvis det er alternativet til bredbånd, men du kan nøjes med laveste hastighed og høre radio i udmærket kvalitet, hvad tænker du på, andet end bredbånd

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-03-08 23:44

tænker på om man skal ha bredbånd for at kunne høre alle de radio kanaler der findes på nettet via en internetradio ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-08 23:46

Jeg hører i øjeblikket Funky Town på Guld FM (nordjysk radio) klik på linket, så åbner Windows MediaPlayer hvis du vil lytte med: http://guld.fm/GuldFM.asx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-08 23:48

Nogle sender med lavere kvalitet end andre, men generelt vil jeg sige at bredbånd er nødvendig for at lytte uden at musikken hakker

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-03-08 23:50

o.v.n > det er fordi der er en konkurrence på tdc hvori de spørger om en internet radio kræver en bredbåndforbindelse har du et svar på det ??

Kommentar
Fra : return

Dato : 29-03-08 23:58

har vist lige løst gåden selv men du får lige lidt point alligevel

Kræver trådløst net og bredbånd
Internet radioer kræver at der er trådløst net i boligen og bredbåndsforbindelse til internettet. Til gengæld skal du ikke indstille noget

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 29-03-08 23:58

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-08 23:58

Øh nu kommer du vel efter mig hvis jeg tager fejl men jeg ville sige JA, her kan du se en oversigt over internet radioer, som Microsoft har anbefalet: http://www.windowsmedia.com/radiotuner/MyRadio.asp de stationer hvor der står 56k burde kunne spille med en modem forbindelse, men TDC vil gerne sælge bredbånd, så jeg tror spørgsmålet et lidt ledende

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-03-08 00:00

Selv tak, du fandt jo selv løsningen

Kommentar
Fra : slander

Dato : 30-03-08 00:06

der er en ganske fin samling af internet radioer her http://music4dreams.dk/ og den laveste kvalitet kan teoretisk køre på et modem, men nok ikke uden huller..