/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
typisk fransk musik???
Fra : solling
Vist : 2740 gange
41 point
Dato : 29-03-08 12:19

hej hej
min mand og jeg skal i anledningen af vores forestående ferie til paris, holde en "fransk fest" for alle vores venner. i den forbindelse skal jeg finde noget rigtig traditionelt fransk musik, som jeg kan spille i løbet af aftenen så vi kan komme i den rigtige stemning.... men men men, det er nu ikke så nemt som jeg troede..edith piaf er jo oplagt og det er også indkøbt i "spandevis" men der må da være andet end det. Jeg tænker på sådan noget folkemusik/franske viser og lign ..altså rigtig kliche ! sådan noget baggrundsmusik fra franske film og lign. når jeg hører det for mit indre øre er det vist noget med harmonika og lign... ha ha jeg jeg er ikke den store musik kender...
håber der her findes nogen der er lidt mere musikkyndige end jeg som kan give en hjælpende hånd.....eller et hjælpende forslag

og sorry for det lidt flade pointantal, men det var alt hvad jeg havde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-03-08 12:25

Måske den her ide kan hjælpe? http://hem.passagen.se/nenan/musik.html

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-03-08 12:25

http://www.frankofil.dk/underholdning/musik.php

Og sangere som
Charles Aznavour,Yves Montand, Charles Trenet, Jacques Brel

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 51 point
Dato : 29-03-08 12:26

Yeps. En rigtig typisk "Fransk Musette Harmonika"....Det kan du blot fortælle i pladeshoppen....Så skal du se/høre løjer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-08 12:48
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-03-08 14:19
Kommentar
Fra : coincident

Dato : 29-03-08 15:10

Prøv at se denne side.
http://bodilmusic.dk/

Du kan høre hendes cd nederst til venstre på siden.
Hun kan også bestilles til at komme og synge! det vil blive en fantastisk oplevelse

Kommentar
Fra : Møbeldesigner

Dato : 29-03-08 17:45

Hvis musikken skal være mere dansabel senere på aftenen, findes der en lang række "moderne" franske navne som Daft Punk, Justice, Cassius, Alex Gopher og Bob Sinclar (elektronisk som dance eller house).

Kommentar
Fra : Bluenotes

Dato : 27-04-08 18:20

Jacques Brel (som er nævnt allerede) er genial. Det samme er Madeleine Peyroux! :)
Held og lykke med festen.

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 29-05-08 20:09

Tak for svaret yearhouse. jubiii har hørt muzette lige siden

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 30-05-08 09:19

Selv tak
(har selv spillet lidt)