/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
"Begrænset eller ingen..."
Fra : ludo_102
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 29-03-08 11:11

Hej!

Har et problem. Jeg kan ikke logge på det trådløse Internet. Har følgende router.

Netgear WGR614 v6 (Har lige opdateret firmware).

Når jeg forsøger at logge på det trådløse Internet søger den efter en netværksadresse i et stykke tid, før den kommer med meddelelsen "Begrænset eller ingen forbindelse".

Jeg har reset'et routeren og modemet flere gange. Jeg har kørt uden sikkersaktiveringfor at kontrollere om det kunne være det der er galt. Har også prøvet at se routeren op så den bruger den enkelte computers MAC-adresse.

Jeg kan desuden komme på Internet hvis jeg blot bruger et kabel fra routeren og direkte i computeren.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hilsen
Søren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-08 11:16

Hvis du kan komme på internettet, via kabel gennem routeren.

Start browseren og kobl dig på routeren.
slå kryptering fra
slå mac filter fra
sørg for at SSID navnet er synligt.
Lad din bærbare søge og marker routernavnet og tilslut.

Kan du det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-08 11:22

Hvordan sætter du den op, for der skal nemlig et kabel i som Eyvind siger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-08 11:33

Er det dit eget net du logger på ? Højre klik på netværks ikonen ved uret og på Vis trådløse netværk der er tilgængelige, marker og log på dit eget

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-03-08 13:30

Hej

Er det TDC, lad Modem være tændt, sluk router et øjeblik, det virkede på min!

Du har husket at indstille trådløs efter opdat?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-08 16:02

Eller på min med TDC er det omvendt. Lad router være tændt og sluk for modem

TDC døjer med at levere den lovede hastighed (jeg bor 5 km fra central) og den vælter ind imellem ca en gang pr døgn. TDC kan intet gøre undtagen at sætte min hastighed ned. Det er jeg ikke interesseret i så jeg lever med det. De burde kigge kabler og forbindelser efter for at finde problemet men det er som at bokse i en dyne. Naboerne døjer med det samme.
Sluk for modem og 15 sek efter er den klar igen

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 01-04-08 19:36

Ja her er jo flere muligheder
1 TDC giver 2 dhcp addresser hvis du skifter til fast pc bruger du straks nr 2.
vent et stykke tid så frigives de igen tiden har været en time men jeg tror den er sat ned til 15 min.
2 kan du få fat i routerens hjemmeside for opsætning 1 med fast kabel, eller 2 med trådløs ??
her ser du efter om routeren er sat op til at uddele dhcp ip addresser til andre.
3 endelig når routeren er sat til wan siden til TDC fortfller routerens hjemmeside om du er på og har fået en ipaddresse fer TDC. endelig skal du sørge for at den trådløse del er beskyttet af kryptering og dette er sat op i den trådløse PC.
held og lykke håber du kan bruge noget af dette.

Kommentar
Fra : ludo_102

Dato : 08-04-08 17:12

Tak for jeres bud... Der er ikke rigtigt noget at gøre. Har nu talt med supporten og forklaret dem at en ny router er nødvendig, så smutter ned og bytter den...

Annuller spørgsmålet
Fra : ludo_102

Dato : 08-04-08 17:13

Jeg anullerer spørgsmålet jvf. ovenstående kommentar. Har fået overtalt supporten til at give mig en ny router. Men MANGE tak for jeres hjælp