/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
MC-KØREKORT ?
Fra : engparken
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 29-03-08 09:01

Hej

Som jeg kan se er der 2 slags kørekort til motorcykel
Lille motorcykel max 25 KW + max ydelse 0,16 KW pr kg egenvægt,svare til ca 34 HK-400 cmm
Stor motorcykel over 25 KW eller over 0,16 KW pr kg egenvægt. Altså over 34 HK - 400 cmm
Jeg ser at dem der er imellem 18 og 21 år kun kan få lille kort,men kan man ikke få det lille kort selvom man er 26 år ? og sidste spørgsmål hvad er prisforskellen imellem lille og stort kort,hvis der er nogen forskeld

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-03-08 09:25

Man ønsker ikke unge unnder 21 år, skal tage MC-kort til store maskiner = forskellen er ens = samme pris!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-08 09:26

Der er ingen prisforskel mellem lille og stort kørekort

Har du taget kørekort til lille MC som 18-årig, kan du som 20-årig, tage en køreprøve på en stor MC og du må så køre den store.

Er du over 21 år, kan du vælge lille eller stor MC. Vælger du kun den lille, må du automatisk køre den store efter 3 år – uden køreprøve.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 29-03-08 10:05

Jeg takker mange gange Dova for dit svar.
Med venlig hilsen og forsat en rigtig god weekend. Mvh Engparken....