/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Check alle links
Fra : leob
Vist : 701 gange
200 point
Dato : 29-03-08 05:24

Dette program til at checke om links i FAVORITTER stadig er korrekte har jeg stor glæde af
The Faves Analyser
application was designed to scan your Internet Favorites and see which ones are still valid or not.
Here are some key features of "Faves Analyser":
· Scans your Internet Explorer favorites.
· Indicates which links are still valid.
· Edit and delete your dead links
www.softpedia.com/get/Internet/Other-Internet-Related/Faves-Analyser.shtml

Er der nogen, som kender et tilsvarende program til at checke alle links fra en given hjemmeside?
Det ville være rart, således at man hurtigt kan kontrollere f.eks. sin hjemmeside for uddøde links m.v.
leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-08 05:43

Jeg har to lidt forskellige, som jeg bruger.
AM-DeadLink med programmet deadlink.exe holder øje med om links i fortrukne er aktive.
Et andet som jeg har, er beregnet til at checke links i hjemmesider, om der skulle være opstået døde links, hvilket er ret vigtigt, hvis en hjemmeside skal virke troværdigt.
Det er programmet LinkChk.exe

Jeg vil tage et look på dit link!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-08 05:58

Jeg må indrømme, at dette program gemmer sig godt. Når man klikker ind på download, så køre man i ring, og har svært ved at få den til at downloade filen. Det er endnu ikke lykkedes for mig.
Jeg hader denne form for download sider, hvor man skal igennem en række sider, før man kommer til det som er kærnen i besøget.
DET ER EN OMMER!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-03-08 06:46

Jeg må indrømme at jeg ikke har noget installeret, men måske var en god ide.
Hvorfor har du ikke sat det op under Tip ?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-08 09:28

til stilkene
tja, jeg beder jo samtidig om hjælp, men det skulle jeg måske.
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-08 09:37

til severino
jeg har været på hans hjemmeside
Citat
http://vintners.net/linkchk/
linkchk goes out to the Internet and fetches the page of the given URL. It then tests all the links on that page, and reports back. It will automatically recursively test all pages pointed to by "local" links on that page (see below).
linkchk is a Perl script written entirely by Mike Lempriere from scratch. It may not be perfect, but hopefully it won't do anything wrong, or bad. It was written explicitly for the purpose of testing my own fairly extensive website, but there's no reason others can't use it.

Det er en meget gammel fra 1999 og virker tilsyneladendfe ved, at man submitter en URL med forespørgsel. I mit tilfælde kom den tilbage med
Citat
Initial,Ok
Total links tested: 1
Total bad links: 0
Total moved links: 0
Total bytes processed: 184

og det var jo noget magert i betragtning af, af jeg har over links links på sitet, så den virker måske ikke på XP
leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-08 10:39

LinkChk bruger jeg mest lokalt, d.v.s. når jeg har lavet en stal sider til en hjemmeside, så kan den checke om linkene virker lokalt. Det er den vigtigste funktion for mit vedkommende. Om den så kan checke links udad til, skal være usagt.

Deadlink, er et program som jeg af og til starter op, så den kan holde styr på mine fortrukne links, og så jeg kan fjerne dem der ikke længere er aktive/aktuelle. - Her skal man være opmærksom på de dybe link på en hjemmeside, som kan gå hend og blive uaktuelle. Så må man rette i stien, så den tager INDEX siden. Hvis den så heller ikke virker, så ryger den i skralleren!

Hvis du har interesse i de disse to, så kan jeg lægge dem ud til download!?!?!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-08 13:10

som sagt.

linkChk synes ikke at være sagen til mit brug (jfr. tidligere kommentar), idet jeg gerne vil finde et program, som ved, at jeg f.eks. taster URLen for startsiden ind så derefter checker alle links på på alle sider på sitet.

deadlink synes at gøre, som jeg allerede har Faves Analyzer til at gøre
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-08 13:58

Jeg har set et program i Beta ( http://home.hccnet.nl/s.j.francke/cu/checkurl.htm ), som synes at klare det, men det kan tilsyneladende kun checke links i HMTL-kode før det uploades - eller også er det bare mig, som ikke kan finde ud af det
Da "min" hjemmeside er lavet i Google Creator ser jeg ikke grundkoden, men "kun" det færdige resultat og jeg kan derfor ikke bruge dette program
leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-08 15:12

Linket www.softpedia.com/get/Internet/Other-Internet-Related/Faves-Analyser.shtml er ikke særlig anvendeligt, og referere åbenbart til en ældre version 0.6.0

Men på http://www.cooltoolsonline.co.uk/ kan der hentes den nyeste version 0.7.0

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-08 16:01

ja men det er da helt rigtigt.
Men på samme måde som normalt, bør man jo opdatere programmet med mellemrum.
Det har jeg selvføgelig gjort som standard efter installationen og kører naturligvis på version 0.7.0
leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-08 17:02

Det sagde du skutte noget om!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-03-08 17:10

severino - du plejer da at være kvik nok og jeg er ret sikker på, at du også opdaterer. Problemet med dette program er, at det ikke selv giver lyd når det er opdateringstid - men der deler det jo skæbne med mange andre.
Jeg bruger iøvrigt et program til ind i mellem at checke for opdateringer m.v.
Secunia Software Inspector
Feature Overview
* Detects insecure versions of applications installed
* Verifies that all Microsoft patches are applied
* Assists you in updating your system and applications
* Runs through your browser. No installation or download is required.
The Secunia Software Inspector relies on carefully crafted Secunia File Signatures to recognise applications on your system. The detected applications are then matched against our Secunia Advisory Intelligence to determine whether an application is up-to-date or not. The results are then used to advise you on how to update to more secure releases of the insecure applications.
Microsoft Windows Update is used to determine if your system is missing security updates from Microsoft.
The Secunia Software Inspector covers the most common/popular end user applications:
* Internet browsers
* Internet browser plugins
* Instant messaging clients
* Email clients
* Media players
* Operating systems
* View detailed list of applications
secunia.com/software_inspector/

Det lægger jeg lige ud som et tip også

leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-03-08 17:53

God IDE!
Programmer som ikke selv opdatere; til dem har jeg linket til de respektive sider i en særlig mappe i fortrukne, så man en gang imellem tager en rundfart på nettet, for at se om der skulle være noget nyt i sigte!

Annuller spørgsmålet
Fra : leob

Dato : 02-04-08 13:14

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål