/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Personale skal indrammes
Fra : snusi
Vist : 682 gange
200 point
Dato : 28-03-08 21:39

Jeg har fået til opgave at tage billeder af personalet hvor jeg arbejder og derefter skal jeg sætte billederne i en ramme og op på væggen, så alle kan se navne og titler.

Nu er det jo sådan at nogle indimellem siger op og nye kommer til og derfor har jeg brug for at billederne kan skiftes ud, sådan at jeg ikke skal til at lave hele rammen om igen.

Jeg kan selvfølgelig klæbe dem op med tape eller noget men der må da findes en eller anden smart måde at gøre det på.

Jeg ved også at der er nogle steder hvor de har sådanne rammer med personale hængende men jeg har da aldrig tænkt på at kigge efter hvordan dette er lavet

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Snusi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 21:42

Umiddelbart kan jeg overhovedet ikke se problemet....

Det er da bare at skifte billedet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-08 21:48

De skal da i hver sin ramme og ikke et gruppebillede i en stor ramme.
Hvor svært kan det være.
Vend nu kameraet rigtigt, ellers blir det din tud i rammen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 21:51

Du kan laminere billedet med tekst under og klippe en trekant for oven så hvert billede kan hænges op som et maleri med et pænt messingsøm. Husk at klippe et par mm. udenom det er er lamineret.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 28-03-08 21:54

De skal i en stor ramme, ved siden af hinanden og med navn og titel nedenunder.

snusi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 21:58

Sådan her:

...../ \
....
....tekst

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-08 22:11

totalt håbløst, ingen gør det på den måde.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 28-03-08 22:16

tja sådan lyder den opgave nu engang

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-08 22:36

Så tager du en skifteramme og så tager du et lille stykke almindeligt tape og sætter sammen til en ring med limsiden udaf og sætter bag på billedet placerer det i en ramme du har tegnet op på et underlægningskarton samler rammen og du kan så efterfølgende fjerne et billede og placerer et nyt ganske nemt med en ny tapering der holder billedet på plads men er til at få af/på

Mvh SunoFisken

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-03-08 23:23

Det kommer da lidt an på hvor mange ansatte i er...

Hvis i er mange ville jeg lavet der som et stort billede, plakat og få den ud på fotopapir.

Der er nange programmer hvor man kan hente billeder ind og sætte dem pænt op med tekster under.

Så er det bare at rette "dokumentet" og få det udskrevet igen.

Men der koster selvfølgelig lidt. Men det kan jo være i har en printer der kan skrive dem pænt ud.

vh Ben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-03-08 01:46

Benjamin er inde på noget, men det koster da jeg til enhver tid selv vil foreslå A3 format selv om der kun er 10-15 medarbejdere incl. direktionen.

Brug en skifteramme med 2 stk karton, i det forrreste skæres x antal huller, man er her fristet til at skære firkantede, men brug fantasien og lav ovale eller runde.
Der kan så udprintes billeder med titel o.a. og de vil så være lette at udskfte på det BAGESTE papstykke med kun lige en lillebitte prik af en limstift så det hele ikke bliver flænset op når der skal udskiftes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-03-08 08:14

Citat
tja sådan lyder den opgave nu engang

Den opgave ville jeg lave på min måde, basta.

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 29-03-08 11:47

Jeg ville bruge en aftagelig lim bag på billederne. Det virker ligesom limen på Post-it-blokkene og billederne vil være lette at skifte ud. Det fås som spray f.eks: http://www.mb.dk/DAN/Catalog/cat_sku.aspDescription=spraylim3m_3&CatIds=902757,911470,1860764,1860767,1860772&affixedcode=WW&webid=3915250
eller limstift http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=220588

Annuller spørgsmålet
Fra : snusi

Dato : 05-04-08 22:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

snusi