/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
chokolademoussekage....
Fra : myes
Vist : 3252 gange
200 point
Dato : 28-03-08 12:48

mon der er nogen der kan hjælpe mig her?
For længe siden fandt jeg i et gammelt hjemmet blad en opskrift på en chokolademoussekage, desværre har jeg mistet den igen.
Er der nogle af jer der ligger inde med den opskrift, som jeg må få en kopi af, eller ved hvor jeg evt. kan finde den?
Det er noget med man laver en chokolademousse, men tager halvdelen og tilsætter blandt andet mel. Den halvdel skal så bages i ovnen og når den er kølet ned skal det sidste chokolademousse ovenpå igen.

Jeg håber der måske er en der kan hjælpe mig her.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-08 12:59

Lige en ekstra ide, chokolademousse imellem lagkagebunde

Hvis du abb. på Hjemmet, er der en kode i bladet du kan bruge til at søge i deres arkiv på nettet

http://www.hjemmet.dk/Mad-og-mode/opskrifter/

Kommentar
Fra : myes

Dato : 28-03-08 13:14

uha ja det smager også godt det er bare ikke helt det samme.. jeg abonnerer ikke på hjemmet, så desværre..

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-03-08 15:45
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-08 15:52

frieda.... man bliver helt lækkersulten af de opskrifter... jeg havde godt set dem da spørgsmålet kom på, men de stemmer ikke helt overens med dette

Citat
Det er noget med man laver en chokolademousse, men tager halvdelen og tilsætter blandt andet mel. Den halvdel skal så bages i ovnen og når den er kølet ned skal det sidste chokolademousse ovenpå igen

Men i det hele taget kan jeg ikke finde nogle opskrifter hvor man tilsætter moussen mel, eller har jeg helt misforstået spørgsmålet??

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-03-08 16:08
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-08 16:13

Nååå jeg skulle bare til udlandet og søge...flot klaret

Men stadig lækkersulten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-08 16:30

Men så kan jeg da som minimum bidrage med en omregner til engelske mål og vægt

en grain (gr.) = 64,8 milligram

en dram (dr.) = cirka 27 grain = 1,772 gram

en ounce (oz) = 437,5 grain = 28,350 gram

et pound (lb) = 16 ounce = 453,60 gram

Kommentar
Fra : sissebruel

Dato : 28-03-08 19:12

Hej, jeg ved at i en Sascher torte blander man halvdelen af chokoladecremen (der dog ikke er en mousse) med mel og bager den, mens den anden halvdel kommes mellem - og ovenpå . de bagte bunde....

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 200 point
Dato : 28-03-08 19:58

Hej myes - jeg kender godt det med, at søge efter den helt rigtige opskrift Der findes jo utrolig mange opskrifter på kager med chokolademousse, den ene mere lækker end den anden
Prøv at kontakte Hjemmet, jeg tror bestemt, de vil hjælpe dig. Måske vil du dele den med oa andre, når du får den

Egmont Magasiner A/S

Hellerupvej 51
2900 Hellerup
e-mail: red@hjemmet.dk
Telefon: 39 45 76 00

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-08 20:10

Eller måske oprette en tråd med henvisning til dette spørgsmål, men hvor du også i dit nye spørgsmål spørger om en kode som står i Hjemmet. Du behøver jo ikke oprette et nyt med mere end 10 point

Eller du evt. selv køber et enkelt nummer af ugebladet Hjemmet, finder koden, og søger i Hjemmets arkiv

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-03-08 20:36

Citat
Eller du evt. selv køber et enkelt nummer af ugebladet Hjemmet, finder koden, og søger i Hjemmets arkiv

Meget fin ide, men den holder desværre ikke det arkiv har ingen henvisninger til den ønskede opskrift

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-08 21:08

Ejjj er det rigtigt

Citat
Meget fin ide, men den holder desværre ikke det arkiv har ingen henvisninger til den ønskede opskrift

Der står ellers på deres hjemmeside, at man kan søge i deres arkiv, hvis man har koden, jeg har ikke selv koden, så jeg har ikke kunne tjekke efter.

Når du har koden, burde du da næsten reklamerer, det er da falsk reklame, og kan få folk til at købe bladet netop som i en situation som myes

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-03-08 21:13

Nemlig koden giver kun adgang til ganske få opskrifter. Jeg er ikke medlem, men har denne uges kode. Værsågod:
Citat
NG4215

Kommentar
Fra : myes

Dato : 30-03-08 09:55

Kender godt de opskrifter med chokoladen imellem bundene også og bestemt de er gode, men de er bare ikke helt lige så gode*GG*

Jeg må prøve at kontakte Hjemmet så og se om de ikke vil hjælpe mig.
Men skulle nogen alligevel nå at finde den inden så ville det være supergodt.. *S*

Der er ellers rigtig mange lækre opskrifter på de links i har lagt ind.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 31-03-08 11:53

Jeg kontaktede igår Hjemmet via deres emailadresse, og idaghar jeg modtaget svar fra dem om at de vil sende mig opskriften så snart de har modtaget min adresse. Så den har jeg sendt, nu håber jeg bare det er den rigtige opskrift jeg får fra dem.
Men jeg lægger den herind så snart jeg har modtaget den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-08 12:10

Ka du ikke også lige sende en smagsprøve

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 31-03-08 12:24

Jeg tænkte jo nok, at de gerne ville hjælpe dig på "Hjemmet" jeg krydser fingre for, at det er den rigtige opskrift

Kommentar
Fra : myes

Dato : 31-03-08 12:40

jeg er ikke helt sikker på den har så godt af postdanmark*GG* Ellers gjorde jeg det gerne..

Så du må nok desværre selv igang*GG*

Kommentar
Fra : myes

Dato : 31-03-08 12:41

Ja det er rigtigt pænt af dem, det havde jeg bestemt ikke regnet med må jeg nok sige.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 03-04-08 15:24

Så lægger jeg den lige her så i kan se den. Jeg sendte dem en mail den ene dag, næste dag fik jeg svar om at lægge min adresse, allerede dagen efter lå opskriften i min postkasse. Det er bare så sødt af dem.

Nå men her lige lidt til kaffen i weekenden

225 g mørk chokolade
1 stang vanille
75 g smør (IKKE margarine)
4 pasteuriserede æggeblommer
6 pasteuriserede æggehvider
6 spsk sukker
3 spsk hvedemel

Hak chokoladen groft. Flæk vanillestangen og skrab marven ud. Smelt chokolade, vanille og smør sammen i en skål over vandbad. Tag skålen af varmen og rør æggeblommerne i. Pisk æggehviderne stive og tilsæt sukkeret lidt af gangen undervejs. Vend de stive æggehvider i chokoladecremen. Tag 2/3 af chokolademoussen over i en skål og vend melet i. Hæld dejen i en smurt form, ca22 cm i diameter og bag kagen ved 180 grader i ca 20 min. Lad kagen afkøle og tag den ud af formen. Fordel resten af chokolademoussen over kagen og server straks. (kan sagtens stå i køleskabet til dagen efter, tager den bestemt ikke skade af)
Tips: pynt evt. kanten med f.eks kandiserede violer.

Velbekomme.. Mon ikke der er nogen der synes den er lige så lækker som jeg gør..

Godkendelse af svar
Fra : myes

Dato : 03-04-08 15:26

Tak for svaret HelleBirgitte.
Du får pointene, ikke fordi du gav mig opskriften, men gav mig tippet til at kontakte hjemmet..
Jeg elsker den opskrift, så er superglad for at have fået det igen..

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-04-08 15:34

Tak skal du have, godt det lykkes at skaffe opskriften

Mums hvor lyder den lækker. Den bliver jeg nødt til at lave på søndag, hvor vi skal ha´ vores månedlige "familietræf" for børn, svigerbørn og 1½ børnebørn (den ½ ventes til juli)