/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvad er det som spirer her !?
Fra : mariekiksPige
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 28-03-08 02:18

Jeg har en lille ting der er begyndt at skydde op.

Kan ikke gennemskue hvad det er for noget..

Nogle bud?

Kig her:

http://olaf.users.whitehat.dk/spire.jpg

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-08 03:25

Det er da en Mariekiks som spirer nå spøg til side, det kan godt være et korn som spirer, det ligner faktisk en hvede spire og så er det ikke helt forkert med mit første forsøg, hveden bliver til mel som der bruges til at bage for eksempel kiks af, jeg er ikke helt sikker men det i sikker at det af græs familien, som korn sorterne også tilhører, så enten er det et græsstrå eller et kornstrå

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-08 03:27

Det er græs hvis den er meget tynd, og korn hvis den er cirka på tykkelse med en tændstik, lidt overdreven men korn har meget tykkere spirer end græs

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-08 08:22

Det er helt klart fniseurt nej det er en græsart da der ikke er kimblade

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-08 09:14

Kan kun give o.v.n. og Sunowich ret, men er nu kommet i tvivl.....

hvordan ser en majsplante ud når den spirer???

Jeg har haft dyrket majs, men kan ikke huske om spiren var kraftigere end på billedet??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-03-08 09:44

Min første tanke var majs.
Grunden til den ikke er kraftigere er mangel på lys - Den står nok inde?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-03-08 09:51

Hvis du ikke vil gemme den, så kan du se at frøet/kornet stadigvæk sidder lige over roden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-08 10:04

Det er vel ikke sådan at du har en pose fulgefrø stående op ad urtepotten??

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-03-08 10:18

Fuglefrø? Ja Hirse eller milokorn? Har du en fugl der sommetider flyver frit om? Den kan have tabt et frø.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-08 11:36

Det er ikke en majs spire de er meget tykkere og selv om de mangler lys ville en majs spire være kortere i forhold til tykkelsen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 28-03-08 11:56

De kan nu godt blive helt vanskabte når de rækker efter lyset. Jeg har engang sået mine kålplanter for tidligt i vinduet- De blev 65 cm lange og så tynde som en sytråd

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 28-03-08 12:12

jeg tror det er en nu afart af en orm....de ligener en orm der kommer frem i lyset efter en mørk vinter i jorden.....
vent dog med at finde ud af det til det er vokset lidt mere..så blir du måske yderst overrasket.....

.j.

Kommentar
Fra : mariekiksPige

Dato : 30-03-08 03:23

Korn lyder lidt sandsynligt.

Jeg har faktisk fugle...De spiser noget parakitblanding.. det kan være at det kommer derfra

Godkendelse af svar
Fra : mariekiksPige

Dato : 09-04-08 21:01

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-04-08 02:28

Selv tak, hvad gjorde du med den spæde plante ? Står den og skal blive moden så du selv avler fugle frø ?

Kommentar
Fra : mariekiksPige

Dato : 10-01-15 22:20

Den blev (vist nok) hældt ud i haven, hvor den måske, eller måske ikke levede lykkeligt til sine dages ende

- Bedre sent end aldrig!

Godt nytår