/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Inderbanekommentar..
Fra : acilia
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 27-03-08 20:53

Lige en kommentar til eget tip:
Jeg kører IKKE slalomkørsel! Jeg kører IKKE vildt. Jeg kører IKKE i nødspor og den slags.
Dem som er til fare for andre i trafikken er dem som overhaler en lastbil uden at speede en smule op. Eller dem som ligger og flækker rundt med 70 km i timen - så kør dog på en landevej for fanden.
Det bremser AL trafik!
Og fordi en (jantelovsdansker) tror at han/hun har eneret på motorvej og ikke kan finde ud af at man skal holde ind for dem som kommer kørende i yderbanen (uanset hvor stærkt de kører - det er ikke deres kørekort det gælder!)... Det er så idiotisk.

Har boet 6 år i Rom. Dér ved man hvordan man får trafikken til at glide for der bliver der sku ikke accepteret tåbelige søndagsbilister en mandag morgen.
(sorry.. jeg er ikke normalt en opfarende person - men jeg bliver så arrig når folk ikke kan finde ud af at køre bil)
...Godt ord igen...
Acilia

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-03-08 21:03

PS: kan tilføje at man jo heller ikke overholder færdselsloven ved at blive liggende i venstre vognbane - ergo ind til høje (som jeg også selv gør..) så vi kan få trafikken til at glide.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 27-03-08 21:08

Ja Netop!!!
Jeg har nogengange tænkt på at ringe til kørelæreunionen eller hvad sådan en nu hedder for at fortælle dem at de bliver nødt til at lære folk at de skal TRÆKKE ind til siden så snart de kan.
Jeg kører altid ind i højre vognbane når jeg kan (og det indebærer jo desværre sommetider at jeg kommer til at overhale indenom fordi der er kolonnekørsel i overhalingsbanen...)
Man er vel ikke italiener for ingenting...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-03-08 21:13

Citat
Man er vel ikke italiener for ingenting...

det kan jo ske for den bedste, også for os danskere

Jeg kan kun forklare det med at nægte at trække ind til højre som enten:

1. Fuldstændig uopmærksomhed
2. Chikane
3. Usikkerhed på bredden af bilen

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 27-03-08 21:20

haha...
1) JA... Jeg tror virkelig at folk ikke glor i deres spejle
2) JA... men så får de en lille arrig (bulet) italienerbil meget tæt på - og nogengange med blinkende lygter
3) JA... sikkert - helt sikkert. Der må jo være en form for logisk forklaring på dårlig bilkørsel...

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-08 21:23

Politiet er ved at ændre taktik i forhold vil venstrevognebanekørsel.

De er begyndet at udskrive bøder, især til dem der forsent opdager at det er en politibil de chikanere i venstre vognbane.

Ved venstre om kørsel er de også begyndt at skrive bøder til begge. Begge dele er nemlig ulovligt.

Jeg kunne godt have tænkte mig at høre hvorfor "Teil" skrev "Fame nej" som tekst i dit tip.

Tror han at hans fortolkning er loven ok? Der fri vognbane benyttlse forstået på at man må anvende dem, alle. Lastbiler må dog kun anvende de 2 i højre side.

Det værste ved venstre vognbane bilister er at man ved ikke noget om hvor godt de sover... om de helt sover eller lige pludslige vågner og trækker ind.

vh ben

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-03-08 21:25

Citat
Jeg kunne godt have tænkte mig at høre hvorfor "Teil" skrev "Fame nej" som tekst i dit tip.
- for at være på tværs, sikkert ikke andet. Alternativt fordi han kører rundt nord for Ålborg hvor der ingen trafik er og man næsten ikke kan ligge i vejen.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 27-03-08 21:29

Ja, ind til højre... men men men, hvis man kommer bagfra hvor man både kører tæt og bruger blink, er man måske selv lidt ude om, at folk ikke holder til højre. Det kan iøvrigt genere mig lige så meget som dem der ikke holder til højre!!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-08 21:29

Nul. Jeg nægter at skulle køre slalom til fare for mig selv og andre bare fordi der ikke er nogen, der vil respektere færdselsloven.

Var der også en anden "tumpe" der skrev i dit tip...

Kan man ikke køre bil, eller hvad er årsagen til at man er bange for at trøkke ind.

Slalom kørsel er noget andet...

Hvis man ikke kender reglerne for kørsel burde man sætte bilen i garage.

Det kedelige ved dårlig adfærd i trafiken er at vi kedelig adfærd, hidser vore medtrafikanter op...
Det er da helt unødvendigt at ligge i venstre vognbane og tro vi er bedre trafikanter end andre.

Så hold til højre så viser vi da at vi selv kender loven.

Også §1.skt. 1

vh Ben

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-03-08 21:29

Prøv selv at følge dit gode eksempel. Hvis du trækker ind, - ja så kommer du aldrig ud igen.
Desværre, hvis der er bare ganske få i en kø, - så er løbet kørt, og det opdager vi som har kørt mange - mange morgener, og aftener på motorvejen, - alternativt er der også mange steder hvor de gamle veje går paralelt med motorvejen, og det kan svare sig at benytte disse.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 27-03-08 21:37

Jo, men hvis nu alle mennesker var gode bilister og trak ind til højre - så ville trafikken jo glide helt meget meget bedre.
Jeg har (som nævnt og UPS) kommet til at overhale indenom. Ikke noget jeg er stolt af men det er i de situationer hvor jeg kører i samme tempo som lastbilerne og hvor der i venstrebanen er kø-kørsel. Jamen jeg kan da altid komme ud.. Man må jo bare blinke ud og så stille og roligt geare bilen lidt derudad - så skal der nok blive plads.

Jeg HÅBER at politiet snart giver bøder ud for tåbelige venstrebane bilister der lallrer rundt og ikke trækker ind... I min verden burde det give en ligeså stor bøde at stoppe trafikken i venstre vognbane som det gør at overhale indenom.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-03-08 21:45

Læg mærke til trafikkulturen på tyske motorveje.
Det er en fornøjelse at køre der, se og opleve hvorledes
man giver plads til forskellige bilister. Der er plads
til ham med den bløde hat og supersportsvognen, ingen
finger i luften her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 21:50

Citat
Jeg HÅBER at politiet snart giver bøder ud for tåbelige venstrebane bilister

Hvad laver du ude i venstre vognbane hvis højre er fri

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-08 21:51

stilkene
Dato : 27-03-08 21:29
--------------------------------------------------------------------------------
Prøv selv at følge dit gode eksempel. Hvis du trækker ind, - ja så kommer du aldrig ud igen.
Desværre, hvis der er bare ganske få i en kø, - så er løbet kørt, og det opdager vi som har kørt mange - mange morgener, og aftener på motorvejen, - alternativt er der også mange steder hvor de gamle veje går paralelt med motorvejen, og det kan svare sig at benytte disse.
Citat slut

Det vil jeg gerne...

Men at du aldrig kommer ud er fordi, skyldes måske manglende evne til orientering...
Der er forskel på at ligge på Ring 3 kl. 7:50 og 8:50 og så ikke kunne se at der er 200 meter fri foran en selv.

Mange af dem der ikke trækker ind har over 200 meter fri vognbane foran sig. Mange har også et speedometer der viser 110-115 når de i virkligheden kun køre 100.

Lastbiler har ikke problemer med at komme ud og ind (det har jeg helelr ikek når jeg selv køre dem)
Forskellen ligger i at vi er vant til at køre på spejle og vide hvad der er foran og bagved.

Det lillle spejl i midten af din forrude er ikke til make-up... Det er til at fortælle dig at det er noget bagved.

Men du kan jo følge din egen opfordring, til at når folk over haler så flyt foden fra bremse til speeder og kom væk. Det handler jo ikke kun om at køre forrest.

Det handler om at vi alle har et ønske om at komme frem.

Der er også mange der løber ud i fodgængerfeltet og derefter går de langsomt...

Grundlæggende handler det om at vi viser hensyn og tilpasser vores adfærd til forholdne.

Når der er lidt plads på vore veje, så lad os da dele den...

Hvor svært kan det være - hvor svært behøver vi at gøre det...

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-03-08 21:51

Citat
Hvad laver du ude i venstre vognbane hvis højre er fri
- prøver at komme forbi søndagsbilisten med den bløde hat (hjerne)uden at tage den indenom.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-08 21:51

Hej refi - virker din form?
vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 21:59

Nej, Benjamin - men det er et andet spørgsmål - og det er heller ikke min

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-08 22:00

acilia

Det sidste jeg hørte er at der hvor de tager begge, få de begge samme bøde.

Venstre om (inden om) koster dog også et klip, så bliv i vognbanen et stykke tide inden du trækker ud igen... Eller stop lidt op (du må gerne lade dine stoplygter lyse...) og kig om den du overhaler inden om ser syg ud eller virker beruset. Så har du undskyldningen til hr. betjent hvis han stopper dig.

Det kræver for at være føre af et køretøj at man er opmærksom og upåvirket af medicin. Så hvis man køre inden om for at iagtage om personen er syg eller påvirket, kan man være i god tro.

Hvis jeg en dag blive stoppet for at køre inden om, og jeg får bøde for det. Har jeg styr på mine grunde til at gøre det. Hvis det kun er for at få 50 meter mere i sigt, kunne jeg ikek finde på at køre inden om....

Alt med måde og under fornuftig hensyn til ens omgivelser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 22:06

Kør med ham der kører 20 meter foran dig - så kommer du hurtigere frem

Så sparer du også benzinen/dieselen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-08 22:10

Teil

Læt mærke til at ham med bøde hat i venste vognbane får klip i kortet i tyskland...

(Her i landet er forkert vognbane placering ikke omfattet af klippe kort ordningen.)

Tyskerne er også meget bevidste om at der kan komme en bil der helt lovligt køre meget stærkt.

Her i landet er der en holdning til åhhh... hvad har de dog så travlt med...
(til det sidste er der kun og sige det kan vi være helt lige glade med... der der nogen der vil køre stærker end mig, må han gerne overhale..)

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 27-03-08 22:25

Skønt at folk dog har de samme meninger som jeg selv - men hvorfor er der ikke kun os på vejene så?
Jeg vil lige tilføje at jeg aldrig nogensinde har brugt noget bakspejl eller sidespejl til makeup... uffff - Lad lige dén fordom ligge en gang!

Jeg bruger alle mine spejle til det som de er beregnet for - Faktisk så er vi i denne tråd sikkert nogle af de eneste mennesker i dk der har opdaget at de 3 spejle på en bil rent faktisk kan bruges til at navigere rundt med.

Min helt uforbeholdne mening er bare at der flækker bilister rundt i trafikken som ingen anelse har om, hvordan man bør opføre sig i trafikken.
Som du siger Teil. I tyskland er der respekt for dem som vil køre stærkt og dem som ikke vil.

Ligesåledes i italien - der bliver det bare demonstreret en anelse tydeligere i henhold til deres temperament..

TAK TAK TAK TAK fordi jeg ikke er den eneste frustrerede pendler (som kører 100 km om dagen i trekantsområdet)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-03-08 22:35

Forbikørsel er tilladt indenom - typisk når der er tale om kolonne/køkørsel....og forskellene mellem hastigheden i vognbanerne er moderat.....

Decideret overhaling indenom hvis der er frit i yderste venstre vejbane er ikke tilladt.
Du må heller ikke køre så tæt, at du ikke har den fornødne bremseafstand - og du må slet ikke chikanere den forankørende med blink med fjernlyset....

Overhaler jeg med 110km/t så gasser jeg altså ikke yderligere op for at gøre den idiot der kommer bragende med 140km/t tilfreds!

Kører jeg selv stærkere end flertallet, så afpasser jeg hastigheden (lader farten løbe af vognen), så den forankørende kan overhale med sine 110km/t, og lader vedkommende trække ind igen, hvorefter jeg selv sætter hastigheden op igen....

Selvfølgelig skal man holde til højre - og det er der mange der bør lære (igen!) - men fordi du kører for stærkt, så har du INGEN ret til at køre så tæt på, at din bremse afstand til den forankørende er for kort!
Hvem mon det er der er årsag til de talrige uheld i morgentrafikken på køge-bugt motorvejen?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-08 22:49

Ja ja aggresiviteten i trafikken stiger og stiger folk bliver mere og mere stressede vi skal nå det hele på den halve tid stressen stiger volden stiger vi kører længere og længere bilerne ka køre hurtigere og hurtigere vi bliver stressede vi må skynde os .Flyt dig jeg har travlt jeg er stresset og du ka få en på skallen for jeg har travlt jeg har noget vigtigt jeg skal nå og det skal værer før dig for jeg er stresset og Aggresiv Rolig nu du når det nok og husk du lever længere ved at sætte farten ned på alle måder

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-03-08 22:52

Hvis man overhaler med 110 hvor der er 130, skal man sikre sig at, "man" er væk inden, "man" indhentes af ham med 130. Det er ikke så svært.

Under idelle forhold burde man ikke se stoplygter på en motorvej.

At disse tit tændes skyldes at vi køre så uhensigtsmæssigt at naturlig tilpasning af hastighed er vansklig.

Hvores kultur og hensyn lider også under at sikkerhedsafstanden ofte bruges til hensynsløs overhaling.

Igen er der §3 stk 1. i færdselsloven det kniber med forståelsen af....

Vi skal ikke gøre Idioter tilfreds vi skal køre onrdentligt.... Dette indebære at vi viser hensyn

Kapitel 2
Regler for al færdsel
Grundregler m.v.
§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-03-08 22:59

Citat
Hvis man overhaler med 110 hvor der er 130, skal man sikre sig at, "man" er væk inden, "man" indhentes af ham med 130. Det er ikke så svært.

...klart nok... men hvis jeg overhaler med 110km/t hvor netop 110km/t er maks. tilladte hastighed, så kører jeg ikke stærkere for at gøre en bagfrakommende tilfreds.... dermed ikke sagt, at det så er tilladt/acceptabelt at trække lige ud foran en der kører stærkere end en selv....

Det gælder for alle trafikanter om i alle trafikale forhold, at de "ikke må være til unødig ulempe".

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 27-03-08 23:02

Jeg blinker lidt med lyset, når det ikke virker holder jeg til højre, for der er tit hul igennem og
ja jeg har flere klip i mit pap tilbage.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-03-08 02:28

Benjamin.Hansen , lige en lille korrektion: indenom er altså HØJRE om,
men hvor har I dog ret.

Der burde kun kunne skrives bøder hvis begge blev standset, og så burde begge have samme bøde og "klip"

PS. kører med blød kasket men ikke langsomt og sløset.

Kommentar
Fra : tjasse

Dato : 28-03-08 06:56

Normalt ligger min hastighed på motorvejen ca. 10 km over det tilladte.
Hvis jeg er i gang med en overhaling, og der kommer en eller anden båtnakke
med 170 – 180 bagved får vedkommende sgu´ lov til at blive bagved.
Og får lov til at blive der til jeg er færdig med min overhaling.
Hvis vedkommende så oven i købet placere sig 2 mtr fra min bagerste kofanger
og begynder at lave lysshow med forlygterne, så får han med garanti en finger, som
han ikke kan undgå at se.
Jeg mener at så længe den overhalende kører det som er tilladt kan man ikke klage

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-03-08 08:19

Jo men spørgsmålet er så HVAD det er man er i gang med at overhale. Er det 15 lastbiler i et lastvognstog hvor der rent faktisk ER plads til at man holder ind til højre indimellem - men så tænker man ejjjj jeg napper lige alle 15 stks på én gang - fuldstændig ligeglad med at man dermed smadrer hele glidningen i trafikken!

Er netop kommet på arbejde efter 50 kilometers kolonnekørsel og det er kraftedme irriterende!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 28-03-08 08:28

Hvsi vi ligger og laver elefant overhalinger med personbiler.... bare overhaler for 1-2 km pr time... Der der da ikke noget at sige til at dette udløser lysshow (som heller ikk er lovligt).

Jeg syntes det værste ve denne debat eller grunde til denne debat er:

Min egen egoisme tvinger eller leder andre ud i ulovligheder....
Jeg er konge i min bil og alle andre er "båtnakker"...

Tænk hvis vi bare brugte få tanker på at se, hvordan vi selv tager os ude når det er os der er båtnakken...

Hvis vi tænker at de andre er båtnakker, vil der også være nogen der tænker om os at vi er båtnakker...

Der er som jeg ser det ikke grund til at udvise ulovlig / eller hensynsløs adfærd for at demonstrere at "Jeg er bedre bilist end andre".

Man er ikke bedre bilist ved at ligge mange minutter i venstre vognbane med 110 for at lave en lille overhaling.

Man er god bilist hvis man flytter sig giver plads, viser hensyn og har et menneskesyn, der også har plads til andre bilister.

Der er ingen gode grunde til den udprægede venstrevognbane adfærd end ikke gennemtænkt egoisme..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-08 08:46

Benjamin tommelen op for dig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-03-08 08:55

Hørt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 08:57

Citat
Er netop kommet på arbejde efter 50 kilometers kolonnekørsel og det er kraftedme irriterende!

Og du kørte naturligvis i venstre vognbane HELE VEJEN

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-03-08 09:12

haha... nix... Jeg holder nemlig til højre lige så snart der er fri bane.... OGSÅ selvom det er mellem 2 lastbiler...

Jeg tomler også opad for Benjamin. Og for mig selv

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-03-08 09:17

Citat
Jeg tomler også opad for Benjamin. Og for mig selv

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-03-08 09:21

Jeg er lige kommet efter 75 km. Både 110 og 130 km strækninger. Har nok overhalet 95% af medtrafikanterne og er selv blevet overhalet af de sidste 5%. Har antaget kørt ca 25% af strækningen i højre bane. Hastigheden har været ca det tilladte (ca 115 på 110 km-strækningerne og 130 +/- 3 på 130 km strækningerne.). Hastigheden aflæser jeg på navigatoren (speedometeret viser ca 10% for meget). Navigatoren er dobbeltkontrolleret med tidsmålinger og bilens kørecomputer og er temmelig for ikke at sige meget præcis i sine målinger. Hastigheden fastholdt i videst mulig omfang vha fartpilot.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 30-03-08 22:11

Dybest set handler det vel om, at jo flere love og klippeordninger man indfører, jo mindre sund fornuft og hensigtsmæssig adfærd overlader man til den enkelte. Ens ret til at køre 110 minus ca 8%(misvisning på de fleste speedometre) i overhalingsbanen uanset forholdene bliver til det rigtige..... Der er vist mange forhold i vores samfund der peger i den retning alene i frygt for at én træffer et forkert valg.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-03-08 11:15

At der stilles større krav til at man som bilist kender reglerne, gør vel ikke at man skal undlade at sætte sig ind i disse regler.

Men hvis der ved at være for mange valg / regler til "normale", og man frygter at træffe forkerte valg, burde man vist lade bilen stå.

Jeg syntes stadig at det vigtigste at tænke på i trafiken, er at man ikke er alene. Vi er mange der har de samme ønsker til at komme frem, vi er mange der føler vi spilder meget tid på transport. Derfor er det vigtigt at vi giver hinanden plads, og ikke hidser hianden unødigt op.

Hvis vi føler at loven begrænser os selv, er der slet ikke grund til at vi også skal begrænse hinanden.

Der er meget glæde ved at have lidt overskud til andre i trafiken.

vh Ben

PS. tak for up tomler... tak for at vi trods alt er nogle der ønsker at rette op på manglen af trafikalkultur.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 14:28

Citat
Derfor er det vigtigt at vi giver hinanden plads, og ikke hidser hianden unødigt op.

Og hvem er så lige "hinanden"....

Ham/hende der ligger forrest (eller foran dig) har vel ligeså meget ret til at komme frem som tumpen der kører ferrari og derfor TROR yderbanen KUN er beregnet til ham....

Trækker du ind mellem f.eks to lastbiler for at give "motorvejens ejere" plads - sinker du kun dig selv og samtidig TVINGER du de inderste til at sætte farten ned - eller overholder de jo ikke afstandspligten - skruen uden ende....

Noget andet er så hvis du kører MINDRE end det tilladte og IKKE blot er ude i en overhaling....

Næh cowboys - slap af i trafikken - så glider det - og du når dit mål til tiden (ellers er du kørt hjemmefra for sent)

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-03-08 14:50

Fik di FormMail til at køre Refi ?

Jeg ved ikke lige hvad det er du forsøger at sige i dit indlæg her.

Yderbanen er en overhalingsbane, den eneste bane der må benyttes til overhaling (hvis der kun er to), da man ikke må overhale inden om.

Men at ligge i venstre vognbane når der ikke er nogen foran eller nogen i højre vognbane, er da tåbeligt. Det kan vi da vist godt være enige om.

Hianden er du og jeg og alle de andre...

vh Ben

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 31-03-08 14:52

Jeg vil lige pointere at det at trække ind mellem to lastbiler på ingen måde behøver at sænke din egen hastighed - det er helt almindelig opførsel i trafikken i de fleste andre lande end DK.

Jeg hører åbenbart til de af tumperne (og jeg kører Saxo... )der mener at det er helt almindelig - ren og skær - logik at forsøge at få trafikken til at glide ordentligt. Som benjamin så klogeligt skriver:

Citat
Man er god bilist hvis man flytter sig giver plads, viser hensyn og har et menneskesyn, der også har plads til andre bilister.

Og iøvrigt det som nogle kalder slalomkørsel finder jeg da helt naturligt som en del af ovenstående hensynsfulde kørsel.
Vi kunne lære meget af Romerne i trafikken (og Dén bemærkning skal jeg nok få nogle slag for... )

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-03-08 15:13

Slalomkørsel i tæt trafik giver klip i kørekortet....
Det er nok dette begreb nogle frygter.

Men for at komme frem med de hastigheder vore motorveje burde kunne klare 80/90/110/130
er det jo interesant, at slalom køre ofte er dem der når det som motorvejen burde kunne klare.

Det som disse indlæg går på er at vores kultur nedsætter kapaciteten på vore motorveje.

Når nogle lægger sig i venster vognbane, sammen med dem der køre langsomt virker dette som en prop, der sænker hastigheden for alle.

Jeg mener ikke at vi skal køre ulovligt, men det er vigtigt at vi er bevidste om at hvis vi ikke holder til højre når det er fornuftigt og muligt, er vi med til at andre kommer ud i at udføre ulovlige handlinger, når de bare ønsker at komme frem.

Vi er alle en del af kulturen. Vi bør kunne give plads til hinanden.

Nogle bruger også venstre vognbane som udsigtsplatform når der er blåt blink i modsatretning på motorvejen. Vi skal lige ud i venstre vognbane og køre 30 km/t og se hvad der er sket....

For ca. 14 dage siden holdt jeg stille på E47 bag en masse andre biler. (Der var brand i en personbil). I modsatte retning stoppede en TAXA i venstre vognbane, for at stå ud og tage billeder.

End ikke hans katastrofe blink havde han tændt. Der var heldigvis ikke mange biler i den retning, men smart var det ikke. Jeg håber han fik nogle gode billeder af brandbiler...

Det koster ikke noget at vise hensyn, eller når man alligevel er i bilen at tænke lidt over hvordan egen adfærd påvirker andre...

Det er ikke kun andre der er tumper, nogle gange er tumpen bag rattet i egen bil.............

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 15:27

Citat
Det koster ikke noget at vise hensyn

Helt korrekt....

Men det gælder OGSÅ den bagfrakommende

En debat DEN ende....

Som med den FormMail - den virker IKKE

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-03-08 15:39

ha ha...
Måske er der god fidus i at gøre som jeg skriver i begge tilfælde....
Jeg er dog mest til at du holder til højre...

Har du set jeg har instaleret Publicher på en PC bare for at se problemet live.
Hos mig virker det også i publicher.
vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 16:06

har svaret

Kommentar
Fra : pve

Dato : 31-03-08 17:12

få nu bare spændt den bløde hat og kom til højre når der ikke er trafik. Der er ingen her som siger man absolut skal klemme sig med vold og magt ind imellem to lastbiler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-08 17:25

Nej vel....

"mænd" tror jo altid den er større end den virkelig er

Bilen altså....

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-04-08 02:44

det er kun muligt, at køre højre om én, der burde være trukket til højre. Ellers ville der ikke være plads nok!

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 04-04-08 13:47

Jeg må hellere lukke min lille trafik-tråd - Benjamin du har været rigtig fornuftig gennem hele debatten - så tak for det

Go weekend til alle!