/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Farvel til 25-øren ;/
Fra : Anna_tom
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 27-03-08 18:03

Den danske regerning har fået en anmodning fra Kgl. Mønt om tilladelse til, at tage 25-øren ud af produktion, hvilket vil bevirke at vi mister en smule diversitet i vores økonomise hverdag og en rigtig sød lille mønt der dagligt minder mig om, at mange bække små gør én stor å!
Øv :/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-08 18:07

Sådan sagde vi andre også da det var 1 -2 og 5 ører der forsvandt

Og jeg havde bare samlet så mange 1 øre til brudesko, men fik ikke samlet nok... de ville nok heller ikke have taget imod dem i forretningen flere år efter de var udgået

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-03-08 18:16

Sidder og kigger på en skillingsmønt fra 1856, hold da k..t hvor jeg savner dem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-08 18:23

Bare afsted med dem Det ville straks være værre hvis det var vore kontokort der skulle udraderes

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 18:27

Sidd
Citat
er og kigger på en skillingsmønt fra 1856, hold da k..t hvor jeg savner dem

Du er godt nok gammel

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 18:30

50 øre gammelt brød fra bageren man fik en stor pose

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 18:34

Citat
Bare afsted med dem Det ville straks være værre hvis det var vore kontokort der skulle udraderes

Ud med dem også, det er død iriterende og stå i kø hvor folk har glemt kode eller der ikke er penge på kontoen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 18:41

Hvor fanden er DISKEN

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 18:43

Forkert sted undskyldt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-03-08 18:54

Citat
Hvor fanden er DISKEN

Han er ved at fodre katten med rejer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-08 18:56

Jeg savner den flade femmer, hvor man kunne købe øl til hele stuen, og endda få penge tilbage.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-03-08 19:00

Citat
Ud med dem også, det er død iriterende og stå i kø hvor folk har glemt kode eller der ikke er penge på kontoen

HØRT!!!!!!!!!!

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 19:00

Hvor kan man få for 10 øre studenterbrød - det købte vi altid i frikvartererne

Min første bil kunne fuldtankes for 35 kr.....

1 pakke smøger til 1.50 kr.....

Åh ja - det var tider - men det var lønnen vel også

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 27-03-08 19:02

JØSSES Refi... er du fra BC???

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 19:08

Citat
Min første bil kunne fuldtankes for 35 kr.....

det var dyrt min kostede kun 25 kr
studender brød 5 øre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-08 19:08

Eller daleren, den vi fik af vores forældres gæster, hold da op hvor var jeg rig, når jeg fik sådan en i hånden.

Citat
Hvor kan man få for 10 øre studenterbrød - det købte vi altid i frikvartererne

hov hov hva nu det for noget Refi, måtte du forlade skolen i frikvartererne??

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 19:10

På vej til skole

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 19:11

Og mælk på hvide og brune flasker

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 19:12

Med folio kapsler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 19:13

Citat
hov hov hva nu det for noget Refi, måtte du forlade skolen i frikvartererne??

Vi spurgte ikke - slikmutter og bageren LEVEDE af os

Og så gik vi i "Nansensgade skole"

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 27-03-08 19:15

Citat
Og så gik vi i "Nansensgade skole

Jeg troede du gik på Rughavevej skole

Kommentar
Fra : Anna_tom

Dato : 27-03-08 19:29

Er I fra 60'erne? hvornår var det nu, man tog 10øre,n ud af produktion?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 19:32

Ja - bilen var

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 19:33

Citat
hvornår var det nu, man tog 10øre,n ud af produktion?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-08 19:37

Mærkeligt med den tiøre..............jeg tabte den tit men den faldt aldrig.

Kommentar
Fra : Anna_tom

Dato : 27-03-08 19:41

Det var så der jeg blev født.. og det er desværre ikke noget man kan prale af;(

Kommentar
Fra : Anna_tom

Dato : 27-03-08 19:47

håber dog ikke at jeg gik glip af "vigtige øjebilkke"

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 25 point
Dato : 27-03-08 20:07

Refi

Lidt simpel Sherlock Holmes arbejde, så skulle du være fra 1940. I det år kostede en pakke smøger 1.50 kr. svarende til 33,84 kr i 2007 (med forbehold for alting lool)

http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 20:21

Ja - tag du hellere et forbehold - for det er FORKERT....

Jeg har dog ikke "jaget" "tysken" på porten

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-03-08 21:57

I 1960 kostede en pakke Eifel med 5 stk. 1 krone på orlovshjemmet på Holmen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 22:03

Var man smøgtrængende eller hva´ v

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-03-08 22:09

Var man smøgtrængende eller hva´

Næh det var man vel ikke, men spændende var det at købe sådan en pakke og så gå ud i skoven med kammersjukkerne og en æske tændstikker...

tja man skulle have været klogere - sikken et besvær med at slippe af med vanen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-03-08 22:12

Tobakshandleren solgte også enkeltsmøger for 25 øre stykket

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 27-03-08 23:40

Citat
I 1960 kostede en pakke Eifel med 5 stk. 1 krone på orlovshjemmet på Holmen

Ja,- det var ovre hos de hellige.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-03-08 23:54

Citat
Ja,- det var ovre hos de hellige.

Det kostede den vel også hos de ugudelige

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-03-08 00:22

Det var et KFUM soldaterhjem. Det var derfor vi kaldte dem de hellige.
Den ene kaldte vi elektronjernen. Det var sådan een hvor studenterhuen
ikke trykkede ham for regne kunne han ikke.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-03-08 07:18

De 5 styks kunne faktisk kun fås på orlovshjemmet.
Der var vel heller ikke andre der end soldater der "tjente" 12 kr. om ugen

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-03-08 21:50

To
Citat
bakshandleren solgte også enkeltsmøger for 25 øre stykket

Ja det var Eifel eller Yourk

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-03-08 00:40

Citat
Ja det var Eifel eller Yourk

Nej det var Eifel eller York

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-03-08 00:44

En femstyks havde jeg en uge LOOL

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-08 22:23

Citat
Ja det var Eifel eller Yourk

Kommentar
Fra : iah

Dato : 29-03-08 00:40

--------------------------------------------------------------------------------

Citat
Ja det var Eifel eller Yourk

Nej det var Eifel eller York

ØØØHH hvad er forskællenden??????

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-03-08 00:36

Citat
ØØØHH hvad er forskællenden??????

Forskellen er stavemåden... De hed ikke Yourk